Overslaan en naar de inhoud gaan

Bolletje wordt Duits merk

Het Duitse bedrijf Borggreve neemt Bolletje over. De producent van koekjes, beschuit en andere bakkersproducten blijft wel zelfstandig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de medewerkers van het bedrijf verandert er nagenoeg niets en ook de consument zal weinig merken van de overname, behalve dat er mogelijk nieuwe producten van het Duitse bedrijf onder de vlag van Bolletje in de schappen komen te liggen. Het is onbekend hoeveel geld er is gemoeid met de overname. Beide bedrijven draaien een omzet van 200 miljoen euro en hebben zo’n 800 mensen in dienst.

related partner content for mobile comes here

Borggreve is vlak over de Duitse grens in het stadje Neuenhaus gevestigd en specialiseert zich eveneens in beschuit en koekjes. De bedrijven hopen elkaars producten op de markt te kunnen brengen op respectievelijk de Nederlandse en de Duitse markt. Ook denken de bedrijven internationaal aan de weg te kunnen timmeren.

De overname hoeft niet goedgekeurd te worden door de mededingingsautoriteiten. De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) hield in december 2012 nog een overname door Continental Bakeries tegen, zodat de prijs van beschuit niet zou stijgen. De combinatie tussen Bolletje en die overnamepartner zou namelijk een te groot marktaandeel krijgen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in