Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie wordt Nederlands Kampioen Oranje promo?

Op het moment dat koningin Beatrix op 28 januari van dit jaar aankondigde dat ze afstand doet van de troon dacht ik nog; “we zullen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nederland hou je vast, je krijgt een overlaat aan oranje campagnes! Welk merk wint dit toernooi? Het kon wel eens gekker worden dan welk voetbal eindtoernooi dan ook!

related partner content for mobile comes here

De productie van oranje promo-artikelen draait als nooit te voren in dit oneven jaar zonder WK, EK of Olympische spelen. Kopjes, vlaggen, mokken, petjes en andere oranje prullaria worden volop geproduceerd en daar is natuurlijk markt voor volgens Cultuurhistoricus Herman Pleij.

In de DWDD uitzending van 4 maart vertelde historicus Professor Herman Pleij dat mensen behoefte hebben aan tastbare herinnering waarmee we ons willen identificeren. “Dit gebeurt op alle niveaus, van het produceren van de goedkoopste prullaria tot het slaan van munten.” Normaal hebben we het jaarlijkse Koninginnedag feestje, dit jaar zullen we het in Koningsdag in het kwadraat beleven.

Maar wat gaan de merken doen zoals; Albert Heijn, Plus, Heineken en Grolsch tijdens deze troonswisseling. Zijn ze in staat om binnen 4 maand een promo activatie campagne te ontwikkelen, of kiezen ze voor een ander oranje inhaker? Zij nemen niet genoeg met een standaard oranje item, zij willen merk beleving waarbij de klant samen met het merk zich kan identificeren met oranje. Aan de andere kant denk ik; doe niet te moeilijk en houdt de volgende 5 tips als leidraad;

1. Identificatie - Identificatie met het oranje gevoel en het merk moet kloppen.
2. Kies voor Oranje - De kleur van de promo moet hoofdzakelijk oranje zijn. Ja, er worden wel eens wat fouten gemaakt, Gamma kwam vorig jaar met een blauwe voetbal tijdens het EK voetbal.
3. Relevantie – zorg dat de ontvanger er ook daadwerkelijk wat aan heeft, troep hebben we allemaal al genoeg
4. Boter-bij-de-vis – de hype is slechts één á anderhalve week de klant wil meteen van het oranjegevoel genieten.
5. Makkelijk uit te leggen - Veel mensen vonden de EK campagne “Mannen tegen de Vrouwen” van Albert Heijn tijdens het EK vorig jaar echt veel te moeilijk. Dus KISS; Keep It Simple, Stupid!

Komende periode zal ik alle sales promotions van Nationale merken rondom de abdicatie scherp in de gaten houden, uiteindelijk zullen we er één kronen tot Nederlands Kampioen Oranje promo.

Dit artikel is geschreven door Molblogger Bas de Zeeuw, en . Alle inhakers en kroningsproducten kunt u terugvinden in ons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in