Overslaan en naar de inhoud gaan

(Adfo Cannes) top 5 commercials Music / Sound design

Marco Baay van Kaiser Sound Studios cherry-pickte 5 parels op het gebied van sound uit de rijke historie van Cannes.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Uiteraard is het archief van Cannes Lions een enorme bron van inspiratie. Een top 5 maken is dan eigenlijk onmogelijk, maar dit zijn de 5 die mij het meest zijn nagebleven omdat ik, mede door de soundtrack er erg om moest lachen of het goed uitgevoerd vond.

related partner content for mobile comes here

In willekeurige volgorde:

1. Miller - Real men of genius

 

Niet alleen ontzettend knap geschreven, maar vooral tot in de puntjes goed uitgevoerd; de juiste keuze van soort muziek, art-direction, casting en lullige beroepskeuze. Een lust voor het oog en oor!

2. Renault Clio - Get Up Ah

 

Tot aan de laatste 10 seconden denk je; ’waar gaat dit toch over?’ Daarna kun je nooit meer normaal naar het nummer van James Brown luisteren. Maar nu geef ik hem al een beetje weg…

3. Zazoo Condoms

 

Wat de man in de commercial ervaart, is ook precies wat je als kijker/luisteraar ervaart; irritatie. Daarom perfect uitgevoerd. Leuk om een soundtrack te maken die je eigenlijk zo snel mogelijk wilt uitzetten…

4. Nike - Basketball freestyle

 

Voor mij al jaren één van de mooiste soundtracks die ik gehoord heb. Door gebruik te maken van het echte geluid van schoenen, ballen, bewegingen, etc een beat creëren op deze manier. Petje af!

5. Berlitz - German Coastguard

 

Om de heerlijke spraakverwarring moest ik zo ontzettend lachen. Kent iedereen de Nederlandse variant nog (volgens mij zelfs eerder gemaakt!):

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in