72 procent van Europese online populatie speelt games


72 procent van de Europeanen die online zijn, speelt weleens een videogame. Dit zegt Forrester Research.
Het onderzoeksbureau ondervroeg meer dan 14.000 online consumenten.
De PC is nog steeds het populairste gamingplatform. 60 procent speelt op een PC, 30 procent prefereert een gameconsole, 27 procent een mobiele telefoon. PC-spelers spenderen echter veel minder tijd aan een game dan spelers op een game console.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNog meer verschillen:
- PC-gamers spenderen veel minder geld aan games dan console-spelers
- Ondanks de recente introductie spelen er veel meer mainstream consumenten op de Wii Nintendo dan op de andere de nextgeneration gameconsoles, de Nintendo DS en de PS3. De gemiddelde Wii-speler is 33 jaar oud, slechts 56 procent is van het mannelijke geslacht.
- Playstation3-spelers lopen voorop wat betreft de adaptatie van nieuwe technologieën. Echter, 66 procent gebruikt de console alleen maar om films te kijken op Blu-Ray, of downloads....
De console-fabrikanten gaan met hun nextgeneration-consoles steeds meer richting pc en tv, volgens Forrester moeten ze dan ook meer naar de verschillende gamer-profielen kijken en hun marketing daarop aanpassen.
Forrester-analist Paul Jackson adviseert ze daarnaast om de unieke elementen van hun nextgeneration console meer te promoten; elementen als community, connectivity, en online gaming.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid