Overslaan en naar de inhoud gaan

Campina Cows; straks een community

Yourzine ontwikkelde voor Campina de website CampinaCows.nl. Op de site maak je kennis met de Campina Cow en kun je meedoen aan een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ontwikkelde voor Campina de website .
Op de site maak je kennis met de Campina Cow en kun je meedoen aan een promotiecampagne rond de pakken speciaalvla; kinderen moeten zich in winkelcentra op de foto laten zetten met een grote blow up-Campina Cow.
De beelden zijn vervolgens terug te zien op de site.

related partner content for mobile comes here

Je kunt stemmen op de 'coolste' foto, en -middels de streepjescodes op de pakken vla- verschillende prijzen winnen.

Maar binnenkort moet de site een platform worden voor een echte community, een soort Habbo Hotel voor koeien, als het ware.

Kinderen kunnen dan in de huid van een Cow kruipen en games met elkaar spelen.

Doel: loyaliteit creëren bij de jonge doelgroep. Campina wil kinderen echt aan zich binden en denkt dat te kunnen bewerkstelligen door de creatie van deze koe-characters.

Het communitytraject wordt echter in stapjes genomen. Eerst wilde Campina zien of het Campina Cow-figuurtje wel zou aanslaan bij de doelgroep; jongens en meiden tussen de 4 en 12 jaar.

Dus werden de pakken speciaalvla voorzien van de coole cows, en de foto-actie gepromoot.

De koppeling met de offline actie genereert veel traffic naar de website, aldus Ruben van Eyk, copywriter bij Yourzine: 'We zien veel bezoek, al kan ik niet zeggen hoeveel, maar de bounce rate is onder de 4 procent, en de kinderen blijven gemiddeld 4/5 minuten op de site.'

De navigatie van de website is beeldend, in de vorm van een wegbewijzering. Van hieruit vind je je weg naar de koeien, de foto's en de plek waar je iets kunt winnen. Maar je zult je eerst moeten registreren.
Campina wil weten of je meisje of jongen bent, hoe je oud je bent en hoe je heet. En je e-mailadres. Van Eyk: 'We hebben de e-mailadressen nodig voor de vervolgacties, zodat we gericht kunnen gaan communiceren.'

De campagne is samen met het Amsterdamse bureau ontwikkeld. Yourzine maakte onder andere gebruik van het kinderpanel van Combat, en Combat is verantwoordelijk voor het design van de koeien.

Van Eyk: 'Voorafgaand aan de livegang is de site door een kinderpanel positief beoordeeld.'

Judith Renard-Fouraschen, senior productmanager Campina, in een persbericht: 'Campinacows.nl is voor ons de kapstok waar de andere loyaliteitactiviteiten onder hangen. Zowel in de TVC, printuitingen en door verschillende promotieteams worden kinderen opgeroepen om de website te bezoeken. In de toekomst zullen verschillende spelletjes de site alleen maar leuker maken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in