Campina Cows; straks een community


Yourzine ontwikkelde voor Campina de website CampinaCows.nl.
Op de site maak je kennis met de Campina Cow en kun je meedoen aan een promotiecampagne rond de pakken speciaalvla; kinderen moeten zich in winkelcentra op de foto laten zetten met een grote blow up-Campina Cow.
De beelden zijn vervolgens terug te zien op de site.
Je kunt stemmen op de 'coolste' foto, en -middels de streepjescodes op de pakken vla- verschillende prijzen winnen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar binnenkort moet de site een platform worden voor een echte community, een soort Habbo Hotel voor koeien, als het ware.
Kinderen kunnen dan in de huid van een Cow kruipen en games met elkaar spelen.
Doel: loyaliteit creëren bij de jonge doelgroep. Campina wil kinderen echt aan zich binden en denkt dat te kunnen bewerkstelligen door de creatie van deze koe-characters.
Het communitytraject wordt echter in stapjes genomen. Eerst wilde Campina zien of het Campina Cow-figuurtje wel zou aanslaan bij de doelgroep; jongens en meiden tussen de 4 en 12 jaar.
Dus werden de pakken speciaalvla voorzien van de coole cows, en de foto-actie gepromoot.
De koppeling met de offline actie genereert veel traffic naar de website, aldus Ruben van Eyk, copywriter bij Yourzine: 'We zien veel bezoek, al kan ik niet zeggen hoeveel, maar de bounce rate is onder de 4 procent, en de kinderen blijven gemiddeld 4/5 minuten op de site.'
De navigatie van de website is beeldend, in de vorm van een wegbewijzering. Van hieruit vind je je weg naar de koeien, de foto's en de plek waar je iets kunt winnen. Maar je zult je eerst moeten registreren.
Campina wil weten of je meisje of jongen bent, hoe je oud je bent en hoe je heet. En je e-mailadres. Van Eyk: 'We hebben de e-mailadressen nodig voor de vervolgacties, zodat we gericht kunnen gaan communiceren.'
De campagne is samen met het Amsterdamse bureau Combat ontwikkeld. Yourzine maakte onder andere gebruik van het kinderpanel van Combat, en Combat is verantwoordelijk voor het design van de koeien.
Van Eyk: 'Voorafgaand aan de livegang is de site door een kinderpanel positief beoordeeld.'
Judith Renard-Fouraschen, senior productmanager Campina, in een persbericht: 'Campinacows.nl is voor ons de kapstok waar de andere loyaliteitactiviteiten onder hangen. Zowel in de TVC, printuitingen en door verschillende promotieteams worden kinderen opgeroepen om de website te bezoeken. In de toekomst zullen verschillende spelletjes de site alleen maar leuker maken.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid