Overslaan en naar de inhoud gaan

Appie Forever

U las hier eens een liefdesverklaring aan de Hema, van collega Ebele. Ik heb dat met Albert Heijn. Zou eigenlijk niet moeten. Appie is een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Appie heeft (of had?) zakken diep genoeg om prijsvechtend de kleine én grote concurrentie af te maken. Maar wat een fijne winkel. Het gekke is: als ik uit wil leggen waarom, dan schiet me niet direct iets te binnen. Appie is a priori goed, zoiets, hun klantbeeld past bij mijn zelfbeeld. Gewoon oké, weetjewel. Dus.

related partner content for mobile comes here

Sinds kort kan ik gelukkig mezelf en anderen een overtuigend voorbeeld geven van het genie van Appie. Het concept heet Kies & Kook. Mijn buurtAppie is onlangs uitgebreid en upgegreed. Zo ontstond eindelijk plaats voor de Kies & Kook-vitrine. Een hele maaltijd voor vier personen, voor slechts 8 euro. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan. Ga voor de vitrine staan. Kies positie voor het gerecht van je voorkeur. Pak dan van onder af, recht naar boven vier dozen. Daarin zitten respectievelijk koolhydraten ( koken of opwarmen), eiwitten (vlees of kip, bakken), groente (rauw of roerbakken) en tot slot de saus (opwarmen).

Feel good food. Ten eerste vanwege de prijs. Maar vooral vanwege het half kant-en-klare. Half, daar gaat het om. Jij bent geen treurige opwarmer, maar wel degelijk een zorgzame kok. En dat ook nog voor de onwaarschijnlijke prijs van 8 euro, is 2 euro per diner per persoon. De porties ogen desondanks riant en vers. Omdat de bakken ook los geprijsd zijn, ervaart de optellende Kies & Kook-klant (zo zijn we) het prijsvoordeel van minstens vier euro totaal bewust. Hoezo voedselcrisis?

Het loopt als een trein, vertelde Mary, uitbaatster van mijn buurtAppie. Vanaf dag één vlogen de bakjes de vitrine uit. En dat is voor mij dus typisch Albert Heijn. Kies en kook. Je wordt als klant tot iets in staat geacht, namelijk kiezen en vervolgens water opzetten. De presentatie is luxe, ondanks de bodemprijs. Ook al ben je noodgedwongen een voordeelschraper, het voelt niet zo.

Appie onthoudt zich van een oordeel en geeft niemand het gevoel onvrijwillig lid van één doelgroep te zijn. Precies dat, waar je bij Lidl dan ironisch-trots op bent. Mijn Duitse vrouw, overigens, ervaart het aanbod van Lidl als kwalitatief minstens zo goed als bij de Appie. Deze week zijn bij Lidl trouwens tuintractoren van 45 pk in de aanbieding. Per stuk 99 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in