AH wederom succesvol en voorraad Welpies bijna op
Uit een maandag gepubliceerd onderzoek van Q & A Research & Consultancy onder 2200 respondenten, blijkt dat Welpie van Albert Heijn voor een derde deel van de Nederlanders de meest favoriete winkelactie is tijdens het EK voetbal.
Op tv scoort Welpie ook goed; bijna een kwart vindt het Welpie-spotje de leukste reclame. In totaal heeft Albert Heijn naar eigen zeggen 24 miljoen Welpies in de kleuren rood, wit, blauw en oranje op voorraad. De gadgets worden gratis uitgedeeld bij elke vijftien euro aan boodschappen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaHetzelfde artikel meldt dat de bodem van de Welpies put bijna in zicht is. In vergelijking met de Wuppie actie van twee jaar terug heeft de kruidenier voor deze actie 60% meer Welpies ingeslagen. Maar door de grote successen van het Nederlands elftal dreigt er wederom een vroegtijdig tekort aan gimmicks te ontstaan.
Je zou je natuurlijk ook kunnen afvragen of het gewoon een slimme marketing truc van Albert Heijn is.
Bron:
Distrifood
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid