Overslaan en naar de inhoud gaan

Metrixlab wint de MOAwards

Vanavond zijn voor de eerste keer de MOAwards uitgereikt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanavond zijn voor de eerste keer de uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

De prijzen van de marktonderzoekers werden in het Zandvoortse Riche uitgedeeld.

Metrixlab uit Rotterdam was de grote winnaar met drie van de vijf prijzen, waaronder de belangrijkste van het stel: marktonderzoekbureau van het jaar.

Er waren in deze categorie vijf sterke bureaus genomineerden, maar de prijs gaat dus naar .

Ceo Han de Groot van Metrixlab toonde zich tevreden. Hij zei dat hij het moedig van de jury vond om een marktonderzoeker te kiezen die zich louter op het internet beweegt.

Hij riep de marktonderzoekwereld ook nog bevlogen op om vooral zuinig te zijn met de respondent. 'De respondent is de olie van onze wereld. En net als in de huidige wereld is die olie schaars en moeten we er voorzichtig en zuinig mee omspringen.'

Dat was mooi.

De heftige groei van het bureau (75 procent per jaar) en de opmerkelijke, beeldbepalende onderzoeken hebben het bureau snel op de kaart gezet.

Dit jaar gaat Metrixlab naar verwachting een omzet boeken van 20 miljoen euro. Marktleider TNS Nipo komt uit op zo'n 50 miljoen.

De andere prijzen:
Metrixlab's Lucas Hulsebos werd bureauonderzoeker van het jaar. En Linda Teunter van Metrixlab won samen met Robbert Nagtzaam en Ton Luijten de wetenschapsprijs van het jaar.

Henk Eising van Heineken werd bedrijfsonderzoeker van het jaar en de SPSS Feedback Innovatie Award van het jaar ging naar Johan Huizing van regiopolitie Groningen.

Metrixlab was uiteraard erg opgetogen in het koude Zandvoort en met name de verliezende bureaus erg teleurgesteld. Voor het marktonderzoekvak was het echter een zegen dat de extraverte onderzoekers van Metrixlab wonnen.

Dat kon ook vooral gebeuren doordat er verschillende jury's waren voor elke deelprijs die onafhankelijk van elkaar opereerden. Als er een overkoepelende jury was geweest waren de prijzen met meer gevoel voor de heersende mores in het onderzoekvak verdeeld, over partijen als Blauw, IPM en TNS Nipo.

Han de Groot had er vrede mee: 'We moeten het vak gewoon sexy maken'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in