Overslaan en naar de inhoud gaan

Google lanceert Adplanner

Google zal vanmiddag ?op het Audience Measurement 3.0-congres in New York- de komst van weer een nieuwe mediaplanningtool bekend maken. Zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google zal vanmiddag ?op het in New York- de komst van weer een nieuwe mediaplanningtool bekend maken. Zo meldt de .

related partner content for mobile comes here

De tool, Adplanner genaamd, is speciaal bedoeld voor media-inkopers en ?bureaus. De AdPlanner combineert zoekmachinedata en informatie van derden om te achterhalen welke demografische doelgroepen op een bepaalde website afkomen.

Op deze wijze kunnen bureaus zien welke sites nu écht door de doelgroep worden bezocht.

Adplanner is in de beginfase kostenloos.

Google lanceerde enige dagen geleden , een nieuw onderdeel van Google Trends, waarbij gebruikers trafficdata van verschillende sites kunnen vergelijken. De nieuwe Adplanner lijkt ietwat op deze tool, maar biedt specifieke onderdelen voor mediabureaus.

Moeten media- en reclamebureaus zich nu zorgen gaan maken? Google lijkt zich immers steeds meer tussen adverteerder en bureau te wurmen...

Niet wat Google betreft. In Cannes stelde het zoekbedrijf in de persoon van Henrique de Castro , door te zeggen dat Google geen plannen heeft om op de stoel van een advertising- of mediabureau te gaan zitten.

Het blijft bij samenwerken, aldus Henrique: 'We willen online advertising alleen maar stimuleren, geen kortsluiting veroorzaken bij de bureaus.'

Overigens kun je via Google Trends niet achter de websitegegevens van Google-sites als Youtube of Google.com komen. Die informatie blijft geheim...

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in