Google lanceert Adplanner
Google zal vanmiddag ?op het Audience Measurement 3.0-congres in New York- de komst van weer een nieuwe mediaplanningtool bekend maken. Zo meldt de New York Times.
De tool, Adplanner genaamd, is speciaal bedoeld voor media-inkopers en ?bureaus. De AdPlanner combineert zoekmachinedata en informatie van derden om te achterhalen welke demografische doelgroepen op een bepaalde website afkomen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaOp deze wijze kunnen bureaus zien welke sites nu écht door de doelgroep worden bezocht.
Adplanner is in de beginfase kostenloos.
Google lanceerde enige dagen geleden Trends for Websites, een nieuw onderdeel van Google Trends, waarbij gebruikers trafficdata van verschillende sites kunnen vergelijken. De nieuwe Adplanner lijkt ietwat op deze tool, maar biedt specifieke onderdelen voor mediabureaus.
Moeten media- en reclamebureaus zich nu zorgen gaan maken? Google lijkt zich immers steeds meer tussen adverteerder en bureau te wurmen...
Niet wat Google betreft. In Cannes stelde het zoekbedrijf in de persoon van Henrique de Castro het publiek nog gerust, door te zeggen dat Google geen plannen heeft om op de stoel van een advertising- of mediabureau te gaan zitten.
Het blijft bij samenwerken, aldus Henrique: 'We willen online advertising alleen maar stimuleren, geen kortsluiting veroorzaken bij de bureaus.'
Overigens kun je via Google Trends niet achter de websitegegevens van Google-sites als Youtube of Google.com komen. Die informatie blijft geheim...
(via Marketingvox)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid