
USG trekt de conclusie op basis van onderzoek, waaruit is gebleken dat 60 procent van de allochtone doelgroep aanzienlijk meer belang hecht aan het aspect 'doorgroeimogelijkheden' dan de autochtone doelgroep (35 procent). Ook het aspect 'uitdaging van het werk' vindt deze groep (55 procent) belangrijker dan de autochtone doelgroep (43 procent). De autochtone marketing- en communicatieprofessional hecht meer belang aan de aspecten 'inhoud van het werk' (60 procent) en 'werksfeer' (50 procent). Deze aspecten richten zich op het huidige werk en zijn minder toekomstgericht.
In het onderzoek is ook gekeken naar het oriëntatiegedrag. Hieruit blijkt dat autochtone marketing- en communicatieprofessionals vaker gebruik maken van hun netwerk (63 procent) bij de zoektocht naar een nieuwe baan dan de allochtone marketing- en communicatieprofessionals (54 procent). De allochtone doelgroep (47 procent) stuurt vaker een open sollicitatie dan de autochtone doelgroep (41 procent). Daarnaast bezoeken zij vaker een banen/carrièrebeurs.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express GroepUSG Capacity concludeert dat de allochtone doelgroep niet alleen ambitieuzer is dan de autochtone doelgroep maar ook dat zij actiever op zoek gaat naar werk. Allochtone marketing- en communicatieprofessionals benaderen actief werkgevers waar zij graag willen werken, terwijl de autochtone doelgroep eerder zoekt naar een functie die een werkgever vacant heeft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee