Overslaan en naar de inhoud gaan

Allochtone marketingprofessional ambitieuzer dan autochtone

Allochtone marketing- en communicatieprofessionals zijn ambitieuzer ingesteld dan hun autochtone collega’s. Dit blijkt uit een onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

USG trekt de conclusie op basis van onderzoek, waaruit is gebleken dat 60 procent van de allochtone doelgroep aanzienlijk meer belang hecht aan het aspect 'doorgroeimogelijkheden' dan de autochtone doelgroep (35 procent). Ook het aspect 'uitdaging van het werk' vindt deze groep (55 procent) belangrijker dan de autochtone doelgroep (43 procent). De autochtone marketing- en communicatieprofessional hecht meer belang aan de aspecten 'inhoud van het werk' (60 procent) en 'werksfeer' (50 procent). Deze aspecten richten zich op het huidige werk en zijn minder toekomstgericht.

related partner content for mobile comes here

In het onderzoek is ook gekeken naar het oriëntatiegedrag. Hieruit blijkt dat autochtone marketing- en communicatieprofessionals vaker gebruik maken van hun netwerk (63 procent) bij de zoektocht naar een nieuwe baan dan de allochtone marketing- en communicatieprofessionals (54 procent). De allochtone doelgroep (47 procent) stuurt vaker een open sollicitatie dan de autochtone doelgroep (41 procent). Daarnaast bezoeken zij vaker een banen/carrièrebeurs.

USG Capacity concludeert dat de allochtone doelgroep niet alleen ambitieuzer is dan de autochtone doelgroep maar ook dat zij actiever op zoek gaat naar werk. Allochtone marketing- en communicatieprofessionals benaderen actief werkgevers waar zij graag willen werken, terwijl de autochtone doelgroep eerder zoekt naar een functie die een werkgever vacant heeft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in