Overslaan en naar de inhoud gaan

'Geen colareclame meer voor kinderen onder 12 jaar'

Coca-Cola en Pepsi beloven in de toekomst geen reclame meer te maken die bestemd is voor kinderen onder de twaalf jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft de krant Financial Times dinsdag. Ook andere internationale frisdrankproducenten willen zich hierbij aansluiten op de bijeenkomst van de Wereld Gezondheidsorganisatie in Genève, eind dit jaar.

related partner content for mobile comes here

Alain Beaumont van de Europese Frisdrank Organisatie vindt dat kinderen vatbaarder kunnen zijn voor marketingcampagnes en niet de juiste keuzes in voeding kunnen maken.

Daarnaast vrezen drank- en voedselproducenten voor een slecht imago, net als bij de tabaksindustrie. Reclame voor water, vruchtensappen en zuiveldrankjes blijven wel bestaan, ook voor kinderen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in