Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips wisselt stuivertje met KLM bij Reputation Award 2008

Philips is winnaar van de prestigieuze Reputation Award 2008, die maandagavond wederom in het Amsterdamse Amstel Hotel door prof. Cees van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Reputation Award is een prijs van het internationale Reputation Institute voor de onderneming met de beste overall reputatie. De lijst wordt samengesteld op basis van vooronderzoek naar de meest zichtbare Nederlandse ondernemingen.

related partner content for mobile comes here

Opvallende nieuwkomer in de top tien is Campina op nummer 3. De top tien wordt gecompleteerd door Heineken op nummer 4, Friesland Foods (binnenkort gefuseerd met Campina) op nummer 5, Rabobank als enige bank met een topscore op nummer 6, TNT op 7, Unilever op 8, en weer terug van weggeweest: Ahold op nummer 9, en DSM op nummer 10.
In 2007 zag de top tien er als volgt uit: 1) KLM, 2) Philips, 3) Friesland foods, 4) Heineken, 5) TNT, 6) Wolters Kluwer, 7) Corus, 8) Rabobank, 9) Schuitema, 10) Volker Wessels Stevin.

Energiebedrijven doen het ook goed in andere reputatieonderzoeken, zoals de recent uitgebrachte Incompany 500. De top vijf van opmerkelijke verbeteringen in imagoscore wordt ook hier geleid door drie energiebedrijven Essent, Eneco en NUON. De andere twee significante stijgers zijn Ahold en DSM. Aanvoerder van de top vijf dalers is de door diverse crises geteisterde bank ABN Amro, gevolgd door Friesland Foods, Maxeda, Heijmans en Corporate Expres.

Het Reputation Institute brengt ook een wereldwijde top 50 van bedrijven met de beste reputatie uit, gerelateerd aan omzet en aan omvang van het land. De top drie van deze ranglijst bestaat uit 1) Toyota, 2) Google en 3) Ikea. De enige Nederlandse onderneming op de lijst is Philips op nummer 29.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in