Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland verdeeld over de OS in Bejing

Nederlanders hebben vooral negatieve associaties bij de Olympische Spelen als het gaat om de locatie, Bejing. De positieve associaties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek van MindWorld en marketing pr-bureau Linden & Barbosa. Ze hebben in samenwerking met GMI (Global Market Insite), een onderzoek geïnitieerd naar de beleving van de Olympische Spelen bij de Nederlandse bevolking.

related partner content for mobile comes here

De protesten tegen de Olympische Spelen in Bejing houden het nieuws in zijn greep. Het sportieve karakter van deze Spelen is daarbij naar de achtergrond verdwenen. Over sponsoring van Olympische Sporters is de Nederlandse bevolking grotendeels positief (65%) gestemd. Een kleine groep respondenten (10%) is minder positief. Zij brengen de Spelen in direct verband met het Chinese regime. Het steunen van de Spelen en sporters zien zij als indirecte steun aan de Chinese politiek.

‘Op basis van de huidige beleving van de Olympische Spelen in Beijing, adviseert MindWorld om je als sponsor niet te verbinden aan de locatie (China en/of Beijing), maar des te meer aan de sporters en sporten zelf. Het verweven van het sport evenement met de politieke situatie door sponsoren is daarbij helemaal af te raden’, zegt Rudmer van der Meulen van MindWorld Europe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in