Overslaan en naar de inhoud gaan

Miljardair Icahn roert zich bij Yahoo!

De miljardair Carl Icahn heeft een belang in het Amerikaanse internetbedrijf Yahoo! verworven. Dit heeft geleid tot speculatie dat hij de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Icahn staat in de Verenigde Staten bekend als opstandige aandeelhouder. Hij probeerde in het verleden bij grote bedrijven als Time Warner (media), General Motors (auto’s) en RJR Nabisco (tabak) beleidswijzigingen te bewerkstelligen. Dit leidde niet altijd tot succes.

related partner content for mobile comes here

Dinsdagavond werd bekend dat Icahn vorige week zo’n vijftig miljoen aandelen Yahoo! heeft verworven. Dit komt neer op een belang van 3,5 procent. Het belang vertegenwoordigt een waarde van 1,3 miljard dollar. Microsoft besloot anderhalve week geleden af te zien van de overname van Yahoo!. De directie van het internetbedrijf eiste volgens het softwareconcern een te hoog overnamebedrag. Sindsdien hebben al diverse aandeelhouders aangegeven dat Yahoo! weer met Microsoft moet gaan praten (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in