Overslaan en naar de inhoud gaan

M2W congres Chicago

Het inmiddels vierde marketing-to-women (M2W) congres in Chicago waar kopstukken als Marti Barletta en Fara Warner met toonaangevende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het inmiddels vierde marketing-to-women congres in Chicago waar kopstukken als en met toonaangevende marketeers uit de US discussiëren over de ontwikkeling van de grootste trend van dit moment.

related partner content for mobile comes here

In Nederland zijn de cijfers onlangs ook gepubliceerd: vrouwen nemen of beïnvloeden meer dan 80% van de consumentenaankopen. Als marketing nu helemaal vanaf 0 opgebouwd zou moeten worden, zou marketing vrijwel geheel op vrouwen afgestemd zijn. Enig idee wat voor consequenties dat zou hebben?

Marketing is heel vaak nog gericht op mannelijke doelgroepen en mannelijk waarden, want mannen waren tot niet zo heel lang geleden de beslissers in veel categorieën.

Tijd om marketing weer in balans te brengen met de werkelijkheid.

Vrouwen denken anders dan mannen. Daar maken we grapjes over op verjaardagen. Maar wat bekent dat voor marketing? Wat moeten we doen als we vrouwen aan ons merk willen binden?

Vrouwen lopen bijvoorbeeld een ander aankoopproces door dan mannen, willen op een andere manier aangesproken worden. Ze willen zien hoe een product of dienst haar leven makkelijker maakt. Vrouwen kijken niet alleen naar het product, maar ook naar het gedrag van het bedrijf erachter.

Zij vinden de mening van andere vrouwen over een merk belangrijker dan de mening van het merk zelf. Zij houden ervan af te wegen wat de beste aankoop is, ook als ze geen tijd hebben. Ze willen van mening kunnen veranderen en weer op hun oorspronkelijke mening kunnen terugkomen. Allemaal eigenschappen die we fnuikend in de hoek zetten als "typisch vrouwelijk gedrag" om ze daarna te negeren.

Maar de vrouw van vandaag wil dat het merk zich aanpast aan haar behoeften en gedrag. En als het merk dat niet doet, kiest zij voor een ander merk. Simpel als dat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in