Overslaan en naar de inhoud gaan

De nieuwe kleren van het AKZO mannetje

Akzo was een van de eerste bedrijven die na een lange periode van abstracte bedrijfslogo's koos voor een mens als logo. Een dappere stap…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Akzo was een van de eerste bedrijven die na een lange periode van abstracte bedrijfslogo's koos voor een mens als logo. Een dappere stap met een mooi onderliggende verhaal. De man met de gestrekte armen was ontleend van een Griekse beeld, als ik het me goed herinner. De armen gestrekt, verbindend, beschermend, alomvattend-mooi was dat. Anderen volgden daarna, bijvoorbeeld de Rabobank met het mannetje op de kompasroos en Logeion met het mannetje uit typografische tekens, om maar twee willekeurige voorbeelden te noemen.

related partner content for mobile comes here

Maar Het Akzo mannetje was kennelijk aan revisie toe. Het nieuwe logo is een voortzetting van het oude logo met een ‘twist’.En of die ‘twist’ het geheel nu sterker maakt is voor mij maar de vraag. De heldere lijnen van het mannetje zijn een stuk barokker geworden en de uistraling wat krachtig menselijker. Maar daardoor ook weer wat complexer, en zeker lastiger in het dagelijks gebruik.
De toevoeging tomorrow’s answers today vind ik wel een mooi gevonden pay-of voor een bedrijf dat het van zijn innovatieve kracht moet hebben.

Voor de liefhebber: op de staat een uitleg over de gehele operatie.

Stijldeskundigen laat eens horen wat jullie mening is!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in