Het Grote Krokettenonderzoek van 2008


Motivaction deed in opdracht van krokettenmaker Van Dobben onderzoek: het Grote Krokettenonderzoek van 2008.
Uit het onderzoek:
'(...)Het echt genieten van het fenomeen vertaalt zich in de stijging van de consumptie van het aantal kwaliteits-exemplaren. Terwijl de totale 'krokettenmarkt' vorig jaar stabiel bleef, werden er maar liefst 25 procent meer Van Dobben-croquetten en 46 procent meer Van Dobben-bitterballen verkocht.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSToch mooi meegenomen voor Van Dobben. ;-)
Jaarlijks worden er in Nederland ongeveer 350 miljoen kroketten gegeten
Meer dan 75 procent van de Nederlanders geeft aan wel eens een kroket te eten. Acht op de tien huishoudens heeft een friteuse in huis. Hierin wordt vooral friet gebakken (86 procent) en kroketten (78 procent). In de leeftijdsgroep 35-49 jaar worden de meeste kroketten verorberd. Het merendeel van de kroketeters heeft een middelbare beroepsopleiding of hoger. Mannen en vrouwen houden evenveel van de kroket.
Vergeleken met het jaar ervoor, werden er in 2007 iets meer thuissnacks gegeten. Van vrijwel alle snacks werd iets meer gegeten. De meest favoriete snacks in kooppercentages: frites (86 procent), kroketten (78 procent), frikadellen (73 procent), hamburgers (51 procent), kaassoufflés (50 procent), loempia's (49 procent), bitterballen (45 procent), borrelsnacks (36 procent), bamibal of -schijf (33 procent) en nasibal of -schijf (25 procent).
Vorig jaar bleek dat een aantal bekende chefkoks de Mora-kroket de lekkerste kroket van Nederland vonden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid