Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Grote Krokettenonderzoek van 2008

Nederlanders, en dan vooral 35 ? 49 jarigen, houden nog steeds van de kroket, en ze gaan steeds vaker voor de 'culinaire variant'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Motivaction deed in opdracht van krokettenmaker Van Dobben onderzoek: het Grote Krokettenonderzoek van 2008.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek:
'(...)Het echt genieten van het fenomeen vertaalt zich in de stijging van de consumptie van het aantal kwaliteits-exemplaren. Terwijl de totale 'krokettenmarkt' vorig jaar stabiel bleef, werden er maar liefst 25 procent meer Van Dobben-croquetten en 46 procent meer Van Dobben-bitterballen verkocht.'

Toch mooi meegenomen voor . ;-)

Jaarlijks worden er in Nederland ongeveer 350 miljoen kroketten gegeten

Meer dan 75 procent van de Nederlanders geeft aan wel eens een kroket te eten. Acht op de tien huishoudens heeft een friteuse in huis. Hierin wordt vooral friet gebakken (86 procent) en kroketten (78 procent). In de leeftijdsgroep 35-49 jaar worden de meeste kroketten verorberd. Het merendeel van de kroketeters heeft een middelbare beroepsopleiding of hoger. Mannen en vrouwen houden evenveel van de kroket.

Vergeleken met het jaar ervoor, werden er in 2007 iets meer thuissnacks gegeten. Van vrijwel alle snacks werd iets meer gegeten. De meest favoriete snacks in kooppercentages: frites (86 procent), kroketten (78 procent), frikadellen (73 procent), hamburgers (51 procent), kaassoufflés (50 procent), loempia's (49 procent), bitterballen (45 procent), borrelsnacks (36 procent), bamibal of -schijf (33 procent) en nasibal of -schijf (25 procent).

dat een aantal bekende chefkoks de de lekkerste kroket van Nederland vonden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in