Overslaan en naar de inhoud gaan

Nestlé Nespresso: de groei gaat hard

Nestlé Nespresso, volgens eigen zeggen wereldwijd leider op het gebied van geportioneerde koffie, is de afgelopen zeven jaar gemiddeld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2007 bedroeg de omzetgroei zelfs meer dan 40 procent ten opzichte van 2006. Hiermee is Nespresso al enkele jaren het snelst groeiende bedrijfsonderdeel van de Nestlé groep en behoort het voor het tweede jaar op rij tot Nestlé's ‘miljardenmerken’.
Vorig jaar stelde Nespresso zich ten doel om in 2010 een omzet van 2 miljard te behalen. Nespresso zal deze doelstelling dit jaar echter al bereiken, 2 jaar eerder dan verwacht.
Volgens AC Nielsen Europa & Noord-Amerika was het aandeel van de geportioneerde koffiemarkt in 2007 vier procent in volume en acht procent in waarde van de totale wereldwijde koffieconsumptie. Dat is een relatief klein deel van de markt, maar het groeit wel en is uiterst lucratief. Nespresso haalde in deze markt in Europa een aandeel van 26,6 procent ten opzichte van 22,7 procent in 2006.De koffieproducten houdt de verkoop zo veel mogelijk in eigen hand. Dat betekent totale invloed op prijs en presentatie. 48 procent van de verkoop van Nespresso verliep via de website, 23 procent werd gegenereerd via het "Customer Relationship Centre", en 29 procent via de eigen Nespresso Boutiques. Inmiddels heeft het merk 117 eigen winkels.

related partner content for mobile comes here

De doelstelling is dat er aan het eind van 2008 meer dan 170 Boutiques zullen zijn. In het komende jaar wordt er volgens Nespresso ook meer nadruk gelegd op de business-to-business-markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in