Nestlé Nespresso: de groei gaat hard
In 2007 bedroeg de omzetgroei zelfs meer dan 40 procent ten opzichte van 2006. Hiermee is Nespresso al enkele jaren het snelst groeiende bedrijfsonderdeel van de Nestlé groep en behoort het voor het tweede jaar op rij tot Nestlé's ‘miljardenmerken’.
Vorig jaar stelde Nespresso zich ten doel om in 2010 een omzet van 2 miljard te behalen. Nespresso zal deze doelstelling dit jaar echter al bereiken, 2 jaar eerder dan verwacht.
Volgens AC Nielsen Europa & Noord-Amerika was het aandeel van de geportioneerde koffiemarkt in 2007 vier procent in volume en acht procent in waarde van de totale wereldwijde koffieconsumptie. Dat is een relatief klein deel van de markt, maar het groeit wel en is uiterst lucratief. Nespresso haalde in deze markt in Europa een aandeel van 26,6 procent ten opzichte van 22,7 procent in 2006.De koffieproducten houdt de verkoop zo veel mogelijk in eigen hand. Dat betekent totale invloed op prijs en presentatie. 48 procent van de verkoop van Nespresso verliep via de website, 23 procent werd gegenereerd via het "Customer Relationship Centre", en 29 procent via de eigen Nespresso Boutiques. Inmiddels heeft het merk 117 eigen winkels.
De doelstelling is dat er aan het eind van 2008 meer dan 170 Boutiques zullen zijn. In het komende jaar wordt er volgens Nespresso ook meer nadruk gelegd op de business-to-business-markt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid