Overslaan en naar de inhoud gaan

TNS Nipo en Intomart GfK fuseren in 'GfK-TNS'

GfK en TNS, de grootste Duitse en de grootste Britse marktonderzoeker, hebben een fusie aangekondigd. Dat heeft ook gevolgen voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

en , de grootste Duitse en de grootste Britse marktonderzoeker, hebben een fusie aangekondigd. Dat heeft ook gevolgen voor de Nederlandse markt van marktonderzoek. Met een gezamenlijk omzet van 4 miljard gaan ze marktonderzoeker Nielsen te lijf die op 4,7 miljard dollar omzet staat. Beleggers waren er blij mee: de koers van TNS steeg met zestien procent en die van GfK met acht procent.

related partner content for mobile comes here

De spreekt van GfK-TNS als de nieuwe naam. Er is een grote kans dat dat ook de Nederlandse naam zal worden voor TNS Nipo in Amsterdam en GfK Nederland in Dongen. Ook Intomart GfK uit Hilversum, die het continu luisteronderzoek doet, zal waarschijnlijk een nieuwe naam krijgen.

Volgens geruchten wilde de marketing- en reclamegroep het marktonderzoeksbureau TNS inlijven. Deze vist nu achter het net.

De Nederlandse combinatie wordt mogelijkerwijs nog door de NMa getoetst.

Bronnen: /

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in