Overslaan en naar de inhoud gaan

Trend: Roze toekomst

De afgelopen tijd is Justien Marseille op verschillende evenementen te beluisteren geweest.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij waarschuwt: alleen merken en organisaties die zien dat de toekomst roze wordt blijven bestaan (eigen interpretatie).

related partner content for mobile comes here

Op (16 april jl.) miste zij aansluiting bij het aanwezige publiek. Want nadenken over de lange termijn levert tenslotte geen korte termijn bonus op.

De kern van het verhaal: feminisering van de maatschappij is al op allerlei fronten voelbaar, maar wordt nog onvoldoende erkent door de consumptie maatschappij en de verantwoordelijke merken.

Feminine waarden worden gekenmerkt door inhoud, duurzaamheid, filosofie, individualiteit. Tegenover de masculine waarden als bijvoorbeeld ambitie, competitiviteit, assertiviteit.

Naarmate mensen ouder worden, zowel mannen als vrouwen, zullen de masculine waarden wat meer naar de achtergrond verdwijnen en overheersen de 'roze waarden'. Nog interessanter om dit af te zetten tegen de tendens van vergrijzing.

Oud nieuws misschien. Maar interessant aan het verhaal is de koppeling met kenmerken van , die zijn, de transparantie van de markt bepalen en daardoor merken steeds meer beoordelen op het 'nut' wat ze bieden.

Meer beslissingen en behoeften op grond van 'roze waarden' dus. Minder heers en verdeel. Meer deel en heers.

Internationale merken zullen zich moeten afvragen welke markten ze bedienen. Niet alleen culturele verschillen, maar ook 'hormonale' verschillen bepalen de insteek van marketing en communicatie.

Kwaliteit boven kwantiteit. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar hoe kun je van de ene op de andere dag de organisatie sturen van platte winst naar nut? En welke rol spelen de merken daarin? Kritisch kijken naar het verhaal wat je vertelt en wat je zou willen vertellen. Hier ruimte voor maken. Mensen afrekenen op korte en lange termijn visies. Samenwerken. Vandaag nog.

Het verhaal van zelf

Verslag op Frankwatching.com van haar verhaal op het

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in