Overslaan en naar de inhoud gaan

AkzoNobel lanceert nieuwe merkenstrategie en logo

Links en rechts was het al te lezen: AkzoNobel heeft een nieuw logo gelanceerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Links was het al te lezen: AkzoNobel heeft een nieuw logo gelanceerd.

related partner content for mobile comes here

Zelf reppen ze van 'een nieuwe corporate merknaam', die 'de fundamentele transformatie van de onderneming symboliseert en de vastberadenheid om veranderingen aan te sturen'.

Pfff?

Het oude logo met het mannetje is vervangen door een nieuw mannetje in de kleuren van ICI, de onderneming die AkzoNobel (nu voortaan aan elkaar geschreven, zonder spatie!) vorig jaar overnam.

De merknaam ICI verdwijnt, en dat is voor de Britten pijnlijk, maar ons doet het niet zo veel.

AkzoNobel schrijft: 'Naast de subtiele naamsverandering en een verfrissend en krachtig vernieuwd logo, is er ook een nieuwe merkenstructuur geïntroduceerd. Bovendien hebben de waarden van de onderneming een modernisering ondergaan en is er een nieuwe merkenfilosofie. Dit alles leidt tot één duidelijk wereldmerk, dat de uiterst gefocuste strategische visie van AkzoNobel ondersteunt.'

Het oude logo (uit 1988) zag er zo uit:

Topman Wijers zei bij de presentatie van het nieuwe logo dat de introductie van Tomorrow's Answers Today centraal staat bij het nieuwe merk.

'Dit vormt het kloppend hart van de getransformeerde onderneming AkzoNobel. Hiermee worden onze creativiteit en onze productontwikkeling aangedreven: het vormt de kern van al onze activiteiten. Hierdoor kunnen wij onze inspanningen richten op een verdere versterking van onze positie als de grootste verf- en coatingsonderneming van de wereld en één van de leidende wereldwijde leveranciers van specialty chemicals.

'Waar staat dat concept nu eigenlijk voor? Het betekent dat wij denken dat wat vandaag goed is voor onze afnemers, dat morgen niet noodzakelijkerwijs ook nog is. Dus die voortdurende drang naar antwoorden is wat ons inspireert. Het houdt de hele onderneming scherp en daagt ons uit grootse prestaties te leveren voor onze stakeholders en voor onszelf.'

'Het besluit om AkzoNobel als naam te behouden voor onze onderneming was een strategische keuze', zegt Wijers. 'Na uitvoerig onderzoek werd duidelijk dat de naam een te grote waarde, historie en respect vertegenwoordigde om zo maar aan voorbij te gaan.'

'Het merk staat in hoog aanzien in de verscheidene industriële markten waarin wij opereren en is synoniem met betrouwbaarheid en kwaliteit. Er bestond dus geen enkele reden om de naam te wijzigen.'

'Het logo heeft wel een metamorfose ondergaan. Het was al een sterk en uniek symbool, maar het is nu klaargemaakt voor de 21e eeuw en straalt nu nog meer power en energie uit. Het is de belichaming van onze positionering van Tomorrow's Answers Today."

Het nieuwe logo wordt nu op alle merken geplakt, zodat iedereen kan zien dat ook Sikkens van AkzoNobel is.

Binnenkort zal er ook een wereldwijde corporate reclamecampagne van start gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in