Overslaan en naar de inhoud gaan

Het optimale aantal Social Networks?

Eerder deze week verscheen op een Amerikaanse blog het artikel More Choices, Fewer Sales. Het artikel beschrijft dat consumenten die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder deze week verscheen op een het artikel . Het artikel beschrijft dat consumenten die blootgesteld worden aan (te) veel keuzemogelijkheden, minder kopen dan consumenten die een kleiner aantal keuzes voor zich krijgen.

related partner content for mobile comes here

Ik las dit en mijn gedachten gingen naar online (sociale) netwerken. Ook hier krijgt de consument steeds meer keuze in. Zakelijk gezien zijn er en (mensen willen nogal eens switchen tussen beide), en de Nederlandse variant , waarvan de laatste twee relatief jong zijn. is in Nederland al jaren bekend, maar afgelopen weken werd op meerdere blogs ook onder de aandacht gebracht, zoals ook onlangs live ging in Nederland.

Toen ik het bovengenoemde artikel dus las, vroeg ik me af of de toename in het aantal online sociale netwerken eenzelfde "nadelig keuze-effect" op kan leveren. Als ik voor mezelf spreek maak ik me niet druk om een online netwerk meer of minder. Ik word lid, neem een kijkje en besluit er wel of niet gebruik van te blijven maken.

Maar hoe denkt een beginnend gebruiker daar over? Verdwaalt hij of zij in de wirwar en haakt deze af? Zoals uit cijfers van de online communities blijkt worden nog steeds veel mensen lid. Is het aantal online communities nog steeds niet voorbij het optimale aantal, de zogenaamde "sweet spot", gegroeid?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in