57 miljoen euro sponsordeals in 2003


Het vakblad voor sponsoring concludeert dit op basis van de door haar gesignaleerde deals in 2003. Voor de helft betreft het deals op het gebied van sport. 38 Procent van de sportdeals zijn samenwerkingen op het gebied van voetbal. Van de overige gebieden worden de deals ongeveer gelijk verdeeld over kunst & cultuur, muziek & entertainment, maatschappij en non-spot met ieder ongeveer 13 procent.
In totaal ging er vorig jaar 37 miljoen euro naar sport (65 procent). Hiervan gaat op zijn beurt weer 21 miljoen naar voetbal. Het gemiddelde bedrag van de gesignaleerde deals bedraagt 194.000 euro. Bij sport is dit 250.000 euro. Rekent men alleen de voetbaldeals dan wordt het bedrag nog hoger, namelijk bijna 370.000 euro.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe sponsor die in 2003 de meeste nieuwe deals afsloot of verlengde is Orange met 8 deals (Team Orange Spyker, Den Haag Sculptuur, Orange Comebacks, Koninginnedag Museumplein, Marco Borsato, Arnhem Rijnfestival, War Child en de billboarding van films op SBS6). Tweede is Heineken, derde staan ex aequo ENECO Energie, Rabobank en TPG met vier deals.
Een uitgebreide analyse van de cijfers en een overzicht van alle gesignaleerde deals, inclusief de geschatte sponsorbijdragen is te vinden in de nieuwste Sponsor Academic, onderdeel van het Sponsor Magazine-pakket.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid