Overslaan en naar de inhoud gaan

57 miljoen euro sponsordeals in 2003

In 2003 zijn in Nederland 294 sponsorovereenkomsten afgesloten met een gezamenlijke waarde van bijna 60 miljoen euro, aldus Sponsor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het vakblad voor sponsoring concludeert dit op basis van de door haar gesignaleerde deals in 2003. Voor de helft betreft het deals op het gebied van sport. 38 Procent van de sportdeals zijn samenwerkingen op het gebied van voetbal. Van de overige gebieden worden de deals ongeveer gelijk verdeeld over kunst & cultuur, muziek & entertainment, maatschappij en non-spot met ieder ongeveer 13 procent.

related partner content for mobile comes here

In totaal ging er vorig jaar 37 miljoen euro naar sport (65 procent). Hiervan gaat op zijn beurt weer 21 miljoen naar voetbal. Het gemiddelde bedrag van de gesignaleerde deals bedraagt 194.000 euro. Bij sport is dit 250.000 euro. Rekent men alleen de voetbaldeals dan wordt het bedrag nog hoger, namelijk bijna 370.000 euro.

De sponsor die in 2003 de meeste nieuwe deals afsloot of verlengde is Orange met 8 deals (Team Orange Spyker, Den Haag Sculptuur, Orange Comebacks, Koninginnedag Museumplein, Marco Borsato, Arnhem Rijnfestival, War Child en de billboarding van films op SBS6). Tweede is Heineken, derde staan ex aequo ENECO Energie, Rabobank en TPG met vier deals.

Een uitgebreide analyse van de cijfers en een overzicht van alle gesignaleerde deals, inclusief de geschatte sponsorbijdragen is te vinden in de nieuwste Sponsor Academic, onderdeel van het Sponsor Magazine-pakket.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in