Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat is de mooiste chocolade die je voor je moeder kunt kopen?

BNO NEXTpack beoordeelde het packaging design van supermarktchocolade.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

BNO NEXTpack (platform van Nederlandse packaging-designbureaus) nam ze onder de loep, verpakte chocoladecadeautjes voor Moederdag.

related partner content for mobile comes here

Het packaging design van CHOCOo, het nieuwe sjiekere label van PLUS, wordt als best verpakte chocoladecadeautje beoordeeld.

De jury noemt CHOCOo chocolade ‘van een niche bonbonatelier’

‘CHOCOo is een nieuw fancy label van PLUS. Het wordt gemaakt door De Truffel voor de supermarkt. De bijzondere verpakkingsvorm zorgt dat je deze chocola niet mist in het schap. Het water loopt in je mond, dankzij de kleuren en transparantie. Het chocowerk oogt smakelijk en kwalitatief. Alsof het komt van een klein bonbonatelier; het handwerk is voelbaar. ‘

Top 8 packaging designs supermarktchocolade

1. CHOCOo (nieuw fancy label van PLUS)

2. Cadbury Milk Tray     

3. Lovechock Rocks

4. Chokotoff ‘ik vind je toff-cadeaudoosje’ (Côte d&;Or) en Hema-bonbons

6. Verkade cadeaudoosje

7. Côte d&;Or Mignonnette noir de noir (feestdageneditie)

8. Verkade Dubbeldik

Over de nummer 2, de Cadbury Milk Tray

‘Het motiefje doet denken aan Louis Vuitton, het triggert direct en geeft een luxe, kwaliteitsgevoel. Engelse kwaliteit. Zonder echt truttig te zijn, want het magenta maakt jong. Maak je de geschenkdoos open, dan herhaalt het motief zich. De bonbondoos geeft een klassieke cadeaubeleving. Hyacinth Bouquet-associaties, eigenlijk een groot Engels cliché, maar oh zo slim en commercieel. Ontworpen in Nederland, alleen te koop in de UK. Gelukkig maar, want wie zou hier weten wat Milk Tray is?’

Nummer 3: Lovechock Rocks

‘De eenvoud spat af van deze rauwe chocola. De binnenkant en de bijzondere smaken maken de Lovechock Rocks superspannend. Bij het uitpakken ontstaat verwondering: rauw van buiten, opwindend van binnen. De verpakkingsvorm, speciaal ontwikkeld om minder karton te gebruiken, helpt mogelijk het merk vooruit. Het is dat de jury het gifting-aspect mist, anders hadden de Lovechock Rocks de hoofdprijs.  

10 belangrijke criteria

De beoordeelde verpakkingen komen van de hand  van packaging designbureaus van Nederland. De packaging designs zijn gescoord op tien belangrijke criteria voor chocoladeverpakkingen en Moederdag: gifting, geschikt voor moeder, uitpakervaring, onverwachte verrassing, informatievoorziening/communicatiekracht, bijdrage voor merk, schapwaarde, handwaarde, onderscheidend vermogen en verpakkingsvorm.

Opgeschoonde designs

Het platform is van mening dat de beste chocoverpakkingen in de supermarkt eigenlijk veel weg laten. Het zijn opgeschoonde designs, die toch, of juist een verhaal vertellen.

BNO NEXTpack concludeert dat het chocoschap best nog een boost kan gebruiken. ‘Meer levendigheid, meer lef, meer creativiteit.  A-merken mogen meer durven. Het publiek minder onderschatten. Cadbury is een mooi voorbeeld van intelligente commercialiteit.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in