Overslaan en naar de inhoud gaan

Nettobestedingen radio dalen in eerste kwartaal

De bestedingen kwamen uit op 45,8 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dit is een daling van 2,4 procent ten opzichte van vorig jaar. De spotbestedingen zijn 43 miljoen euro, de non-spotbestedingen 2,7 miljoen euro. 

Het Radio Advies Bureau (RAB) maakte deze cijfers vanochtend bekend.   

related partner content for mobile comes here

Het aantal merken dat op radio adverteert, is gestegen naar 1.018. Vorig jaar waren er in dezelfde periode 957 radio-adverteerders en in 2014 waren het er 911. Ziggo is net als vorig jaar de grootste radioadverteerder in het eerste kwartaal. De top vijf bestaat verder uit Renault, Kruidvat, Volkswagen en Opel. (Bron: Nielsen).

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: &;Uit het NLO weten we dat negentig procent van alle Nederlanders wekelijks naar de radio luistert, gemiddeld bijna drie uur per dag. Dat zijn iedere week meer dan 13 miljoen Nederlanders. Adverteerders maken daar steeds meer gebruik van. Ook buiten de blokken op het gebied van branded content zijn merken meer aanwezig. Een mooi perspectief.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in