Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkswagen Group gaat internationaal creatieve account herzien

VW wil marketing centraliseren en houdt een wereldwijde review.
Miniatuurvoorbeeld
Nederlandse reclamecampagne Volkswagen
© DDB & Tribal Amsterdam
Miniatuurvoorbeeld
Nederlandse reclamecampagne Volkswagen
© DDB & Tribal Amsterdam

Jochen Sengpiehl, de internationale marketingbaas, zegt dat hij een meer gecentraliseerd bureaumodel nastreeft. 

Sengpiehl wil het account consolideren in een aantal grote regionale 'hubs' in Europa, China, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en de rest van de wereld, volgens een bericht op de Duitse vaksite Horizont.

'We hebben veel te veel uitgegeven aan betaalde media en dat willen we veranderen', licht de Duitser toe. Sengpiehl is sinds vorig jaar marketingdirecteur.

related partner content for mobile comes here

Volkswagen - met ook merken als Audi, Skoda en Porsche - is de nummer zes adverteerder wereldwijd. In 2016 werd bijna 7 miljard dollar aan marketing uitgegeven.

Lange relatie met DDB
Volkswagen heeft al bijna zestig jaar een relatie met DDB. In de jaren negentig ging VW naast DDB meer bureaus inzetten. In Nederland is DDB & Tribal Amsterdam het bureau voor de automaker.

Het is niet waarschijnlijk dat het media-account onderdeel uitmaakt van de review. MediaCom heeft dat account in Nederland in handen. PHD heeft internationaal een groot deel.

Dieselschandaal
Volkswagen kwam drie jaar geleden zwaar onder vuur door het dieselschandaal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in