Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlands schoonmaakmerk Blue Wonder voorkomt merkregistratie van Blue Power

Household-care-gigant Reckitt Benckiser stok tussen spaken gestoken, ‘Blue Power 6 maakt inbreuk’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het Nederlandse bedrijf Blue Wonder houdt de Europese merkregistratie van het schoonmaakmiddel Blue Power van multinational Reckitt Benckiser tegen. Dat schrijft merkenbureau Chiever in de eigen uitgave Chiever Magazine.

related partner content for mobile comes here

Blue Wonder

Het merkenbureau: ‘Op 6 februari bepaalde de Oppositie Afdeling van het Europese merkenbureau EUIPO dat Blue Power 6 inbreuk maakt op het merk Blue Wonder.’ Het Britse concern, dat we ook kennen van merken als Vanish, Dettol en Cillit Bang, had Europese bescherming aangevraagd voor het woordmerk Blue Power 6. Chiever meldt dat het Nederlandse Blue wonder echter een oudere Europese merkregistratie bezit voor zijn schoonmaakmiddel Blue Wonder.

Verwarring

Chiever: ‘Volgens EUIPO bestaat het gevaar dat het publiek Blue Wonder en Blue Power 6 zal verwarren. Hoewel meer schoonmaakmiddelen het woord Blue in hun merk gebruiken, als verwijzing naar de kleur van de vloeistof, heeft Reckitt Benckiser niet aangetoond dat de consumenten het woord Blue als zuiver generiek zullen zien.’ Omdat ook de woorden Wonder en Power overeenstemming vertonen, stelt Chiever tot besluit vast, krijgt Reckitt Benckiser geen registratie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in