Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse filmproductie tegen Amerikaans wapengeweld gaat viral in VS

Meer dan 15 miljoen views, duizenden tweets en retweets via de hashtag #VeteransForGunReform
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

 

related partner content for mobile comes here

De March For Our Lives-demonstraties die afgelopen zaterdag in honderden steden in Amerika werden gehouden, kregen een Nederlands tintje. Het Nederlandse productiebedrijf Mike Tevee van Ellen Utrecht nam het initiatief tot een film tegen het wapengeweld. Deze kreeg ongekend veel aandacht: meer dan 15 miljoen views, duizenden tweets en retweets, en levendige discussies op Facebook. 

Boodschap in recordtempo

Oprichter Ellen Utrecht: 'Tijdens een bijeenkomst met Damian Bradfield van WeTransfer ontstond het idee om iets te bij te dragen aan de discussie rondom het vuurwapengeweld in Amerika. Ik ben zelf 7 maanden geleden naar Los Angeles verhuisd met mijn familie en vind het beangstigend dat schietpartijen zoals onlangs in Florida zomaar kunnen plaatsvinden.'  

Samen met WeTransfer ging Utrecht met haar Mike Teevee aan de slag. Na een ontmoeting in Los Angeles met de regisseur en oorlogsveteraan Kyle Hausmann-Stokes, werd het idee uitgewerkt. Hausmann-Stokes schreef en regisseerde de film en Mike Teevee produceerde de film in een recordtempo van 10 dagen.  

In de film 'Veterans for Gun Reform' zijn diverse veteranen uit het Amerikaanse leger te zien, die de demonstraties en de boodschap van de March For Our lives-beweging ondersteunen. Ze spreken zich uit voor een verbod op de verkoop en het gebruik van aanvalsgeweren door burgers.  

(Tekst loopt door ondere video)

Ongekende cijfers

Met  hulp van het netwerk van Mike Teevee werden diverse partijen bij elkaar gebracht die belangeloos meewerkten. De film ging vanaf vrijdagochtend 23 maart viral via Twitter, Facebook en Vimeo, met het ongekende resultaat van 15 miljoen views, duizenden tweets en retweets via de hashtag #VeteransForGunReform en levendige discussies op Facebook.  

De March For Our Lives-beweging omarmde de film en toonde hem op het scherm tijdens de demonstratie in Washington DC, en in de live-uitzending op internet.  

De film werd gepromoot op WePresent, het redactionele platform van WeTransfer, dat afgelopen weekend wereldwijd alle advertentieruimte beschikbaar stelde aan creatieve projecten ter ondersteuning van 'common sense legislation'.  

Mike Teevee

Mike Teevee is een Nederlands productiebedrijf met vestigingen in Amsterdam en Los Angeles. Het is opgericht door Ellen Utrecht, Rosanne Surie en creatief directeur Hugo Keijzer. Ze geloven in de 'transformatieve kracht' van storytelling en gebruiken film voor positieve verandering in de wereld.  

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in