Overslaan en naar de inhoud gaan

Is je product millennial proof?

Observeren, mensen kijken, wie houdt er niet van?
Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
© Blauw Research
Miniatuurvoorbeeld
© Blauw Research

Om van een bezoekje aan de supermarkt een plezier in plaats van een noodzaak te maken, vind ik het leuk om mijn medeshoppers te bestuderen.

Het oriëntatie- en beslisproces van consumenten

Medeshoppers bestuderen is ook nuttig, het levert mij veel context op bij de vele onderzoeken die ik doe over Consumer Products. Wat wordt er gekocht, waar wordt ernaar gekeken, welk pad wordt er afgelegd. Noem het maar op.

Zelf ben ik een eersteklas merkliefhebber met een zwak voor verleidelijke design. Ik wil graag geloven dat ik met de keuze van het juiste merk kan uitstijgen boven mijn gemiddelde kookkunsten en mijzelf kan ontwikkelen tot een volwaardige keukenprinses. Kortom: emotie is wat ik wil!  

Welke keuzes worden er gemaakt in de supermarkt?

Het verbaast mij dan ook dat ik in de supermarkt steeds meer van mijn millennial soortgenoten een weloverwogen keuze zie maken op basis van de achterkant van een verpakking. Iets dat we ook veel terug horen tijdens onderzoek onder deze doelgroep. Hoe komt dat?  

Door schandalen en informatie wijs geworden, wordt marketing steeds vaker als doorgestoken kaart gezien. De focus op uiterlijk creëert daarnaast de wens (of de druk) om gezondheid meer centraal te stellen. Als gevolg hiervan, wordt er sterker gelet op de ingrediënten en voedingswaarden. E-nummers, zout, suiker en koolhydraten zijn uit de bozen. Calorieën mogen, mits gematigd.  

Dat roept voor sommigen merken de vraag op: heb ik nog een bestaansrecht? Ja! Want alhoewel het bewustzijn toeneemt, is genieten gelukkig alsnog de kernvoorwaarde voor een geslaagde maaltijd. De ene keer wat meer dan de andere: #cheatday!

Wil je weten hoe millennials jouw producten gebruiken?

Ga met hen in gesprek via onze millennial community en kom er achter waarom ze wel of niet voor jouw merk kiezen.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in