Overslaan en naar de inhoud gaan

Incentro: na naamsbekendheid werken aan merkgroei

Als je de naam ‘Incentro’ hoort, gaat er vast ergens een belletje rinkelen. Hun radiocommercial was niet te missen op Radio 1 en BNR.
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Als je de naam ‘Incentro’ hoort, gaat er vast ergens een belletje rinkelen. Hun radiocommercial was niet te missen op Radio 1 en BNR. Incentro won er een Loden Radioleeuw mee en dat was precies wat Incentro wilde. Nou ja, misschien niet die prijs, maar het leverde het IT bedrijf in één klap een berg aan naamsbekendheid op. 

Bekend maakt bemind

Nadat ze met campagnes aan hun naamsbekendheid hadden gewerkt, was het tijd om een volgende stap te maken om aan hun merkgroei te werken. Die bekend-maakt-bemind-aanpak waarmee Incentro aan het werk ging met hun naamsbekendheid, sluit naadloos aan bij het How Brands Grow gedachtegoed van Byron Sharp. Merkgroei bereik je volgens Sharp door op te vallen én mensen op zoveel mogelijk momenten/situaties aan je te laten denken. Met dat opvallen zat het bij Incentro wel goed.

Claim de momenten dat er aan je merk gedacht wordt

Blauw ging samen met Incentro aan de slag met de ‘category entry points’ (CEP’s) van het merk. De situaties waarin men aan het merk zou moeten denken. Deze momenten gaan niet over het waarom, maar juist over het tastbare waar, wanneer, wat en met wie. Hoe meer zakelijke beslissers relevante category entry points aan Incentro koppelen, hoe sterker het merk.

De How Brands Grow aanpak vertaald naar de praktijk

Binnen het How Brands Grow onderzoek zijn er verschillende stadia: een kwalitatief onderzoek, gevolgd door een kwantitatieve toetsing, een brand tracker waarbij je na een 0-meting op structurele basis de CEP’s in kaart brengt. Alles is mogelijk, afhankelijk van de wensen en het budget.

Interne sessie: inside – out
In een sessie met accountmanagers inventariseerden we een lijst met situaties waarin potentiële klanten idealiter aan Incentro zouden moeten denken.

Groepsgesprekken: outside – In
In twee sessies met (potentiële) klanten spraken we over het tot stand komen van substantiële ICT-projecten. Vooral de gesprekken met klanten gaven Incentro waardevolle inzichten.

Zelf aan de slag met je merkgroei?

Elke klant, elk type organisatie en elke branche vraagt om een aanpak op maat. Wil je meer weten over de verschillende werkvormen en het juiste tempo dat bij jouw organisatie past?

Download onze How Brands Grow whitepaper 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in