Overslaan en naar de inhoud gaan

De volgende stap naar een volwassen klantgedreven organisatie

‘De klant centraal stellen’ blijft voor veel organisaties iets lastigs. Er komt nogal wat bij kijken om als organisatie te denken…
Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wat is de customer experience?

De customer experience is het geheel van ervaringen die een klant met jouw organisatie en haar producten of diensten heeft. Het wordt gevormd door de interacties met de organisatie, gebruik van de producten en diensten, verhalen van anderen en ervaringen die men bij andere organisaties heeft opgedaan. De customer experience omvat hiermee totaalbeleving van je klant en deze uit zich in gedachten, emoties en gedrag.

Waarom is klantbeleving zo belangrijk?

Simpel. Je wilt niet alleen tevreden klanten, maar ook promoters en ambassadeurs. Want enthousiaste klanten komen terug en vertellen anderen hoe blij ze met je zijn. De groei van je organisatie hangt samen met de loyaliteit en het enthousiasme van klanten. Die geven aan hoe vaak je inkomsten op lange termijn terugkomen.

Customer experience is in toenemende mate de cruciale differentiator voor je merk. Om je te blijven onderscheiden van je concurrenten is dit nog belangrijker dan je prijzen en je product zelf.

Veel organisaties weten inmiddels wel hoe belangrijk customer experience is, maar de uitdaging is om binnen je organisatie met klantbeleving aan de slag te gaan en continu stappen te maken richting een succesvolle klantgedreven organisatie.

Hoe krijg je je organisatie in beweging?

De totale ervaring van je klant beslaat altijd verschillende afdelingen, processen en systemen in jouw organisatie. Er zijn veel verschillende medewerkers betrokken bij de customer experience: van klantenservice agents tot marketeers; van IT-medewerkers tot productmanagers.

Iedereen moet in beweging komen om vanuit het belang van de klant te denken en te handelen. Er moet letterlijk verder dan de muren van afdelingen, functies, systemen en processen worden gekeken zodat alle medewerkers uiteindelijk verantwoordelijkheid nemen voor de klantbeleving.

In onze Voice of the Customer programma's helpt Blauw bij het creëren van enthousiaste en klantgedreven medewerkers aan de hand van de drie E’s:

De totale ervaring van je klant beslaat altijd verschillende afdelingen, processen en systemen in jouw organisatie. Er zijn veel verschillende medewerkers betrokken bij de customer experience: van klantenservice agents tot marketeers; van IT-medewerkers tot productmanagers.



Iedereen moet in beweging komen om vanuit het belang van de klant te denken en te handelen. Er moet letterlijk verder dan de muren van afdelingen, functies, systemen en processen worden gekeken zodat alle medewerkers uiteindelijk verantwoordelijkheid nemen voor de klantbeleving.

In onze Voice of the Customer programma's helpt Blauw bij het creëren van enthousiaste en klantgedreven medewerkers aan de hand van de drie E’s:

In onze

Voice of the Customer programma's helpt Blauw bij het creëren van enthousiaste en klantgedreven medewerkers aan de hand van de drie E’s:

helpt Blauw bij het creëren van enthousiaste en klantgedreven medewerkers aan de hand van de drie E’s:

  • Educate: medewerkers voorzien van relevatie inzichten zodat ze klantgericht kunnen handelen
  • Engage: het betrekken en inspireren van medewerkers om te zorgen dat ze structureel klantgerichte acties ondernemen
  • Empower: medewerkers voldoende ruimte en de juiste middelen geven om klantgericht te zijn en er ook naar te handelen.

Een volwassen klantgedreven organisatie

Wij weten dat het een complexe reis is om uit te groeien tot een volwassen organisatie die klantgedreven is. Wie weet ben je met jouw organisatie al een eind op weg en stokt het vooral bij het enthousiasmeren van je medewerkers. Maar misschien sta je nog helemaal aan de beginfase en is het de eerste stap om je missie helder te krijgen. Aan de hand van ervaringen van talloze organisaties heeft Blauw een CX roadmap ontwikkeld die bestaat uit 6 stappen naar een volwassen klantgedreven organisatie.

In welke fase je je ook bevindt, wij maken een programma op maat voor jouw organisatie. Aangepast op jouw wensen en behoeften zodat de organisatie leert handelen naar de Voice of the Customer. Blauw heeft een bewezen oplossing die we passend maken voor de situatie van je organisatie. Dit hebben we bijvoorbeeld al gedaan voor ING, Nuon en Tele2.

Vraag de Customer Experience Scan aan

Benieuwd hoe jouw organisatie ervoor staat op het gebied van customer experience? Laat hier je gegevens achter en wij houden je vrijblijvend en kosteloos een spiegel voor over de status van customer experience van jouw organisatie. Wij bekijken en beoordelen je situatie aan de hand van de door Blauw ontwikkelde CX roadmap en geven je concrete adviezen om de volgende stappen te zetten naar een volwassen klantgedreven organisatie.
 


Benieuwd hoe jouw organisatie ervoor staat op het gebied van customer experience? Laat hier je gegevens achter en wij houden je vrijblijvend en kosteloos een spiegel voor over de status van customer experience van jouw organisatie. Wij bekijken en beoordelen je situatie aan de hand van de door Blauw ontwikkelde CX roadmap en geven je concrete adviezen om de volgende stappen te zetten naar een volwassen klantgedreven organisatie.
 

je gegevens achter en wij houden je vrijblijvend en kosteloos een spiegel voor over de status van customer experience van jouw organisatie. Wij bekijken en beoordelen je situatie aan de hand van de door Blauw ontwikkelde CX roadmap en geven je concrete adviezen om de volgende stappen te zetten naar een volwassen klantgedreven organisatie.


 

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Blauw Research

We willen onze klanten in staat stellen om op basis van nieuwe inzichten, kansen te ontdekken en succesvolle verandering tot stand te brengen in hun organisaties. Creating Positive Change brengen we tot leven met ons IFS model

Lees meer

Insights : We stellen de juiste vragen om consumenten en klanten beter te begrijpen. We hebben veel ervaring in het gebruik van zowel de meest gerenommeerde als de meest innovatieve methodes.

Foresights : We luisteren naar onze klanten om hen te helpen het onverwachte te ontdekken. Daarvoor gebruiken we voorspellende modellen en data uit communities.

Sparks : En we inspireren! Omdat maar al te vaak zelfs de beste ideeën in een rapport op een plank belanden. Daarom maken we creatief gebruik van design en workshops om spelenderwijs insights en foresights te implementeren, om te zorgen dat wij onze belofte waarmaken en positieve veranderingen teweeg brengen.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in