Overslaan en naar de inhoud gaan

Persbericht opgeknipt in Tweets. Zinnig?

Ik had het nog niet eerder gezien, een persbericht helemaal opgeknipt in losse tweets, klaar voor een eventuele retweet per alinea. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik had het nog niet eerder gezien, helemaal opgeknipt in losse tweets, klaar voor een eventuele retweet per alinea. Het Amerikaanse Internet Marketing-bureau Hubspot had de primeur en over de overname van OneForty - een soort app-store voor Twitter - in deze vorm. Het resultaat mag er zijn: meer dan 800 Tweets met de hashtag ( en de retweets gaan nog steeds verder) en de link naar het persbericht () is in totaal 2700 keer aangeklikt.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast kreeg de overname de nodige aandacht in onder meer de en .
Nuttige aanvulling op de bestaande manieren om nieuws te verspreiden? Of vooral een gimmick, nu eventjes relevant maar verder vooral irritant?
En zo eerder een voorbeeld van
Ik neig naar het laatste. Veel van de lossen zinnen zijn als individuele retweets absoluut onbegrijpelijk of irrelevant. En als je ze dan toch in verband moet zien, dan kun je ze net zo goed gezamenlijk publiceren. Een persbericht zo opknippen is net zo irritant als wanneer je een heel artikel op die manier zou opknippen en aanbieden.

Heel leuk, niet te vaak doen...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in