Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel SBS stijgt

Na een lange periode van dalende kijkcijfers, weet SBS in mei weer een stijging te verwezenlijken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eén zwaluw maakt nog geen zomer, dat geldt wellicht ook voor de ontwikkeling van kijkcijfers. Maar het is SBS wel gelukt om de daling van het marktaandeel om te buigen. In april was het marktaandeel nog 16,6 procent (doelgroep 20-49, over de gehele dag gemeten), in mei komt het uit op 18,3 procent. Het was dit jaar nog niet hoger dan 16,7 procent.

related partner content for mobile comes here

SBS deed vooral goede zaken met de oefenwedstrijden van Oranje, die kijkdichtheden noteerden tussen globaal 10 en 15 procent. Nederland – Slowakije werd zelfs door 15,5 procent bekeken. Kijkcijferkanon Peter R. de Vries (inmiddels gestopt met zijn programma) droeg ook bij aan het succes. Bijna 8 procent stemde af op zijn best bekeken aflevering.

Het marktaandeel van RTL bleef stabiel in mei. Net als in april was dat 28,9 procent. De NPO daalde in mei van 26,6 procent naar 24,3 procent. Het best bekeken programma in mei was Boer zoekt Vrouw. Dat werd door ruim een vijfde van alle kijkers in de doelgroep 20-49 bekeken.

SBS meldt zelf in een persbericht dat het een nieuw record heeft gezet met Veronica Meimaand Filmmaand. De films behaalden volgens SBS een gemiddeld marktaandeel van 11,1 procent in de doelgroep 20-34. Het oude record stond op 10,4 procent en werd in mei 2007 behaald.

Bron: Stichting KijkOnderzoek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in