Wakker Dier vervolgt radiocampagne plofkip
De vier merken worden in de spots ‘geshamed’ omdat zij nog plofkip gebruiken in hun producten. Na elke spot wordt, binnen hetzelfde reclameblok, ook een bedrijf ‘gefamed’: Unox (Unilever), Olvarit babyvoeding, Wagner Pizza en Struik beloofden al om de kip een beter leven te geven.
Wakker Dier meldt dat deze strategie werkt en dat deze daarom wordt voortgezet. 'A-merken pretenderen in hun reclames de beste ingrediënten te gebruiken. Zij willen niet dat hun klanten te weten komen dat ze zielige plofkuikens gebruiken die overgewicht hebben en vaak met antibiotica op de been gehouden worden.' Wakker Dier wil een einde aan de plofkipverkoop in Nederland.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaIn januari begon Wakker Dier de campagne ‘stop de plofkip’. Veertig A-merken en supermarkten ontvingen een brief van Wakker Dier met de dringende vraag om af te stappen van de plofkip, en kip die voldoet aan de één ster van het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming te gaan gebruiken. Wakker Dier maakt in deze campagne gebruik van ‘Faming en Shaming’. Van de 5 bedrijven die de afgelopen drie maanden op de radio werden genoemd, hebben alleen Iglo en McDonald’s nog niet de stap gemaakt naar een diervriendelijkere kip.
De stichting noemt kip 'het meest mishandelde stukje vlees'. Van alle soorten vee die voor vlees worden gehouden, scoort de gangbare vleeskip, de ‘plofkip’, het slechtst op dierenwelzijn, aldus de stichting.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid