Beter goed gejat dan slecht bedacht?
De laatste jaren staat naar AH mijn mening toch wel synoniem aan inspirerende inhakers die telkens weer worden ingeleid door de jolige supermarktmanager. De hele actie met de wuppies staat bijvoorbeeld nog vers in mijn geheugen gegrift. In dat kader vind ik het jammer dat ze dit jaar voor het thema 'mannen tegen vrouwen' hebben gekozen. Het gevoel dat bij mij overheerst is namelijk dat het een (slappe) kopie is van het 'men vs. women' thema dat Nike een aantal jaren hanteerde bij de introductie van haar NIke+ propositie, de sensor die je in je schoen doet en die vervolgens bijhoudt hoeveel KM je loopt. Overigens is het natuurlijk nog maar de vraag of de gemiddelde consument het ook opvalt dat het thema al eens door een ander merk is geclaimd en of dat als vervelend wordt ervaren. Immers, het thema is natuurlijk hartstikke leuk en zeker als het om een EK voetbal gaat, waar we 16 miljoen bondscoaches hebben, is het een leuke manier om mannen én vrouwen bij de wedstrijden te betrekken. Echter, van zo'n inspirerend merk als AH had ik eerlijk gezegd meer originaliteit (en zorgvuldigheid?!) verwacht bij het uitzoeken van hun inhaker!
Bij Lipton Ice heb ik een beetje hetzelfde gevoel. Bij het zien van de woede aanvallen van Wesley Sneider denk ik regelmatig met weemoed terug aan hoe enfant terrible Eric Cantona 15 jaar geleden hetzelfde overkwam, weliswaar op de golfbaan. De tussenpoos tussen deze twee commercials is wat mij betreft te lang om te zeggen dat het hier om een regelmatig terugkerend thema gaat en staat tegelijkertijd erg ver af van het enigszins softe 'drink positive' thema dat het merk de afgelopen jaren hanteerde. Doet Lipton Ice er verstandig aan om deze 'gouwe ouwe' van stal te halen en in een nieuw jasje te gieten?
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIk vraag mij af wat zoiets voor de merken doet. Is het een gemiste kans voor de merken dat ze niet met een origineel idee komen of valt het allemaal reuze mee en zijn consumenten zo in zwang van het komende EK dat ze op de koop toenemen dat niet alle inhakers voor de originaliteitsprijs in aanmerking zullen komen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid