Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace voert actie tegen KFC

Greenpeace zette afgelopen nacht de stoepen voor 29 vestigingen van Kentucky Fried Chicken (KFC) af met politielinten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de ‘Forest Crime Scene’ wordt aandacht gevraagd voor het lot van de Sumatraanse tijger. De fastfoodketen koopt namelijk verpakkingsmateriaal van het bedrijf Asia Pulp and Paper (APP), dat daarvoor op grote schaal Indonesisch regenwoud tot pulp vermaalt.

related partner content for mobile comes here

Door papier van APP te kopen, maakt KFC zich volgens Greenpeace medeschuldig aan de verwoesting van Indonesisch regenwoud en het verdwijnen van het leefgebied van de Sumatraanse tijger.
Van dit dier zijn er nog maar 400 in leven en dit aantal daalt dankzij de verwoestende praktijken van APP.

De acties bij de vestigingen van KFC maken deel uit van de wereldwijde campagne ‘KFC No Good’, die vorige week in de Verenigde Staten van start ging.

Onderdeel van de campagne is een parodie op de website van de fastgoodgigant waarin de KFC-verpakkingen (onder andere gemaakt van regenwoud) in opstand komen tegen het bedrijf.

Onder andere Adidas, Danone, Xerox, Mattel, Staples, Unilever, Nestle, ING bank en uitgeverij Noordhoff behoren tot de 60 bedrijven die (al dan niet wegens inmenging van Greenpeace) geen zaken meer doen met APP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in