Greenpeace voert actie tegen KFC


Met de ‘Forest Crime Scene’ wordt aandacht gevraagd voor het lot van de Sumatraanse tijger. De fastfoodketen koopt namelijk verpakkingsmateriaal van het bedrijf Asia Pulp and Paper (APP), dat daarvoor op grote schaal Indonesisch regenwoud tot pulp vermaalt.
Door papier van APP te kopen, maakt KFC zich volgens Greenpeace medeschuldig aan de verwoesting van Indonesisch regenwoud en het verdwijnen van het leefgebied van de Sumatraanse tijger.
Van dit dier zijn er nog maar 400 in leven en dit aantal daalt dankzij de verwoestende praktijken van APP.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe acties bij de vestigingen van KFC maken deel uit van de wereldwijde campagne ‘KFC No Good’, die vorige week in de Verenigde Staten van start ging.
Onderdeel van de campagne is een parodie op de website van de fastgoodgigant waarin de KFC-verpakkingen (onder andere gemaakt van regenwoud) in opstand komen tegen het bedrijf.
Onder andere Adidas, Danone, Xerox, Mattel, Staples, Unilever, Nestle, ING bank en uitgeverij Noordhoff behoren tot de 60 bedrijven die (al dan niet wegens inmenging van Greenpeace) geen zaken meer doen met APP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid