Geluksminister van Bhutan opent Idea Lab
Mr. Hon'ble Lyonpo Dorji Wangdi, Minister of Labour and Human Resources, Royal Government of Bhutan, ofwel de 'geluksminister' opende het Idea Lab, een mobiel reclamebureau dat als doel heeft het bedrijfsleven nationaal en internationaal belangeloos te helpen met het ontwikkelen van concepten die een positieve impact hebben op de business en op de maatschappij. Deze concepten worden onder hoge druk ontwikkeld met als doel inspiratie om te zetten in concrete ideeën. Tijdens het proefdraaien van het Idea Lab eerder deze maand op een wereldwijde conferentie van Unicef bleek dat de concrete creatieve ideeën vooral helpen om processen intern te versnellen.
Letsheal.org begon een jaar geleden met het verspreiden van de onderzoeksresultaten van haar onderzoek naar zingeving in relatie tot merken, in samenwerking met Columbia University en de VN. Er blijkt volgens initatiefnemer Mark Woerde veel belangstelling voor 'prosociale marketing' vanuit het bedrijfsleven. 'Het vraagt ook een nieuw soort creativiteit. Reclamemakers kunnen niet meer alleen bezig zijn met een campagne, maar zullen ook hun creativiteit moeten aanwenden voor het oplossen van allerlei vraagstukken in de maatschappij, want deze vraagstukken zijn eigenlijk enorme businesskansen.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMr. Hon'ble Lyonpo Dorji Wangdi noemde het Idea Lab 'een goed idee. Voor veel bedrijven ligt de nadruk op economisch kapitaal. Dit initiatief kan bijdragen om bedrijven juist de waarde van ecologisch, sociaal en cultureel kapitaal te laten inzien.' In plaats van te streven naar een zo groot mogelijk Bruto Nationaal Product (BNP) streeft de bevolking en regering van Bhutan naar een BNG, het Bruto Nationaal Geluk. Naast economische factoren staan hierin ook het milieu, sociale waarden en het innerlijke geluk van de mens centraal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid