Overslaan en naar de inhoud gaan

Geluksminister van Bhutan opent Idea Lab

Letsheal.org en Lemz hebben vorige week op Wings for UN Top Conference Rio +20 in Den Haag mobiel reclamebureau Idea Lab geïntroduceerd.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mr. Hon'ble Lyonpo Dorji Wangdi, Minister of Labour and Human Resources, Royal Government of Bhutan, ofwel de 'geluksminister' opende het Idea Lab, een mobiel reclamebureau dat als doel heeft het bedrijfsleven nationaal en internationaal belangeloos te helpen met het ontwikkelen van concepten die een positieve impact hebben op de business en op de maatschappij. Deze concepten worden onder hoge druk ontwikkeld met als doel inspiratie om te zetten in concrete ideeën. Tijdens het proefdraaien van het Idea Lab eerder deze maand op een wereldwijde conferentie van Unicef bleek dat de concrete creatieve ideeën vooral helpen om processen intern te versnellen.

related partner content for mobile comes here

begon een jaar geleden met het verspreiden van de onderzoeksresultaten van haar onderzoek naar zingeving in relatie tot merken, in samenwerking met Columbia University en de VN. Er blijkt volgens initatiefnemer Mark Woerde veel belangstelling voor 'prosociale marketing' vanuit het bedrijfsleven. 'Het vraagt ook een nieuw soort creativiteit. Reclamemakers kunnen niet meer alleen bezig zijn met een campagne, maar zullen ook hun creativiteit moeten aanwenden voor het oplossen van allerlei vraagstukken in de maatschappij, want deze vraagstukken zijn eigenlijk enorme businesskansen.'

Mr. Hon'ble Lyonpo Dorji Wangdi noemde het Idea Lab 'een goed idee. Voor veel bedrijven ligt de nadruk op economisch kapitaal. Dit initiatief kan bijdragen om bedrijven juist de waarde van ecologisch, sociaal en cultureel kapitaal te laten inzien.' In plaats van te streven naar een zo groot mogelijk Bruto Nationaal Product (BNP) streeft de bevolking en regering van Bhutan naar een BNG, het Bruto Nationaal Geluk. Naast economische factoren staan hierin ook het milieu, sociale waarden en het innerlijke geluk van de mens centraal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in