Overslaan en naar de inhoud gaan

Gunn Report: VW meeste advertising awards

Volkswagen won het afgelopen jaar de meeste internationale advertising awards. Aldus The Gunn Report.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volkswagen won het afgelopen jaar de meeste internationale advertising awards. Aldus .

related partner content for mobile comes here

In The Gunn Report worden de (internationale) prijzen van adverteerders, bureaus en campagnes bijgehouden en kent men er punten aan toe.

Volkswagen haalde 64 punten in 2012. Dat is maar 1 punt meer dan in 2011, maar toch voldoende om voor de 11e keer in 14 jaar op nummer 1 te eindigen.

Google werd tweede met 45 punten. In 2011 stond Google derde, met 55 punten. Derde plek ging naar Nike, met 39 punten. In 2011 behaalde Nike nog 78 punten voor zijn Write the Future-campagne (Wieden +Kennedy).

Coca-Cola haalde de vierde plek met 39 punten, en dat is de hoogste plek ooit voor de drankenfabrikant.

Volgens de bedenker van het rapport, Donald Gunn, ‘was 2012 een van de sterkste jaren ooit, dankzij magische executies maar ook dankzij briljante, gedurfde en andere strategieën’.

Van de televisiecommercials behaalde de commercial Bear (Canal+ en BTEC) maar liefst 47 punten.

Samsonite's "Heaven and Hell" advertentie (JWT Shanghai) won in de categorie print.

De beste digitale campagne van 2012 was die van Intel: Museum of me. Een Facebookcampagne waarbij gebruikers hun informatie in een galerij konden tentoonstellen (Projector Inc, Japan)

BBDO was het bureau met de meeste punten (194), voor DDB (166) en Ogilvy & Mather (141).

Op landenniveau wonnen de VS (347) het van Groot-Brittannië (197), Australië (132) en Japan (117). Argentinië en Brazilië volgden met 115 punten elk.

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in