Gunn Report: VW meeste advertising awards


Volkswagen won het afgelopen jaar de meeste internationale advertising awards. Aldus The Gunn Report.
In The Gunn Report worden de (internationale) prijzen van adverteerders, bureaus en campagnes bijgehouden en kent men er punten aan toe.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolkswagen haalde 64 punten in 2012. Dat is maar 1 punt meer dan in 2011, maar toch voldoende om voor de 11e keer in 14 jaar op nummer 1 te eindigen.
Google werd tweede met 45 punten. In 2011 stond Google derde, met 55 punten. Derde plek ging naar Nike, met 39 punten. In 2011 behaalde Nike nog 78 punten voor zijn Write the Future-campagne (Wieden +Kennedy).
Coca-Cola haalde de vierde plek met 39 punten, en dat is de hoogste plek ooit voor de drankenfabrikant.
Volgens de bedenker van het rapport, Donald Gunn, ‘was 2012 een van de sterkste jaren ooit, dankzij magische executies maar ook dankzij briljante, gedurfde en andere strategieën’.
Van de televisiecommercials behaalde de commercial Bear (Canal+ en BTEC) maar liefst 47 punten.
Samsonite's "Heaven and Hell" advertentie (JWT Shanghai) won in de categorie print.
De beste digitale campagne van 2012 was die van Intel: Museum of me. Een Facebookcampagne waarbij gebruikers hun informatie in een galerij konden tentoonstellen (Projector Inc, Japan)
BBDO was het bureau met de meeste punten (194), voor DDB (166) en Ogilvy & Mather (141).
Op landenniveau wonnen de VS (347) het van Groot-Brittannië (197), Australië (132) en Japan (117). Argentinië en Brazilië volgden met 115 punten elk.
Bron: Warc
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid