
“We hameren in onze toeristische communicatie voortdurend op onze centrale ligging, onze goede bereikbaarheid en onze verkeersontsluiting. En nu blijkt dat het management van onze spoorwegmaatschappij er niet eens in slaagt om een trein regelmatig tussen Brussel en Amsterdam te laten rijden. Ik snap niet hoe dat in deze tijd nog mogelijk is,” aldus Peter De Wilde, baas van Toerisme Vlaanderen.
Volgens De Wilde is het toerisme goed voor 5,2 procent van het bruto binnenlands product en levert het 230.000 arbeidsplaatsen. “Die sector krijgt nu rake klappen door reputatieschade,” meent De Wilde. Naar eigen zeggen krijgt hij veel klachten van partners zoals toeristische federaties, touroperators en luchtvaartmaatschappijen.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
Artipoppe“Wij verkopen aan de toerist een belofte: de belofte van de vlotte bereikbaarheid en snelle en efficiënte transportmodaliteiten. Als je die belofte niet hard kunt maken, dan duurt het jaren om je geloofwaardigheid te heroveren,” aldus De Wilde. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee