(Onderzoek) Online consument allesbehalve trouw
51 procent van de klanten komt zelfs niet meer terug. In de keuze voor een webwinkel kunnen de meeste consumenten dan ook nog beïnvloed worden. En dat biedt kansen aan de (startende) online ondernemer, aldus Intomart GfK dat in opdracht van PostNL onderzoek deed naar de behoeften van consumenten en ondernemers op het gebied van e-commerce.
De consument kiest een webwinkel op basis van vertrouwen, bekendheid en – vooral – transparantie. De prijs is vervolgens de belangrijkste factor voor een consument om zijn product online te kopen: voor 89 procent van de shoppers is dit doorslaggevend. Daarnaast spelen een aantal andere factoren een rol zoals productinformatie, verzendkosten, levertijd en retourmogelijkheden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVeel consumenten vinden het erg belangrijk dat ze een product gratis en gemakkelijk kunnen retourneren en dat hun geld dan snel teruggestort wordt, inclusief een bevestiging van de webwinkel dat het geretourneerde pakket is ontvangen. Bovendien waardeert de klant het als hij de verpakking van het product gemakkelijk kan gebruiken om het product terug te sturen.
Belangrijkste factoren bij keuze voor online kopen (in %)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid