Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Online consument allesbehalve trouw

De markt voor e-tail is groot. 95 procent van de Nederlanders kocht het afgelopen jaar online. Maar slechts 5 procent van de consumenten is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

51 procent van de klanten komt zelfs niet meer terug. In de keuze voor een webwinkel kunnen de meeste consumenten dan ook nog beïnvloed worden. En dat biedt kansen aan de (startende) online ondernemer, aldus Intomart GfK dat in opdracht van PostNL .

related partner content for mobile comes here

De consument kiest een webwinkel op basis van vertrouwen, bekendheid en – vooral – transparantie. De prijs is vervolgens de belangrijkste factor voor een consument om zijn product online te kopen: voor 89 procent van de shoppers is dit doorslaggevend. Daarnaast spelen een aantal andere factoren een rol zoals productinformatie, verzendkosten, levertijd en retourmogelijkheden.

Veel consumenten vinden het erg belangrijk dat ze een product gratis en gemakkelijk kunnen retourneren en dat hun geld dan snel teruggestort wordt, inclusief een bevestiging van de webwinkel dat het geretourneerde pakket is ontvangen. Bovendien waardeert de klant het als hij de verpakking van het product gemakkelijk kan gebruiken om het product terug te sturen.

Belangrijkste factoren bij keuze voor online kopen (in %)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in