Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Rubbermaid zet social media in

Amerikaanse fabrikant Newell Rubbermaid gebruikt social media-site Influenster om zijn fanbase te vergroten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Newell Rubbermaid (het bedrijf achter merken als Paper Mate, Parker, Goody Hair, Rubbermaid, Dymo en Lenox) start met een campagne ter promotie van het merk .

related partner content for mobile comes here

Op Influenster schrijven 200.000 bloggers reviews over mode- en beautyproducten, en kunnen ‘badges’ verdienen door de content te verspreiden via Twitter, Facebook, Youtrube en Pinterest. De badges kunnen ze vervolgens inwisselen voor gratis samples.

Het merk hoopt dat de vrouwen buzz verspreiden over de nieuwe QuickStyle Paddle Borstel.

Goody Hair heeft zelf 4200 twittervolgers, 18.000 Facebook-fans, 300 Youtube-geregistreerden en 600 Pinterest-volgers.

Vorig jaar liet Rubbermaid al zes weken lang een test lopen via Influenster, voor een haarspeld.

De resultaten waren positief (groei van 40 procent qua Facebook-fans, +26 procent voor Twitter, 580 nieuwe Youtube-uploads en 220 Pinterest-volgers en uiteindelijk ook een salesgroei van 40 procent), vandaar deze grotere campagne.

Volgens Rubbermaid is het leuk dat inkomsten stijgen, maar is op dit moment het hoofddoel om de aanwezigheid van het bedrijf op social media te verbeteren. Nu gaat het eerst om awareness te creeren voor nieuwe producten, en om de community te vergroten, zo zegt een woordvoerder tegen Adweek.

Bron: Adweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in