(Campagne) Rubbermaid zet social media in


Newell Rubbermaid (het bedrijf achter merken als Paper Mate, Parker, Goody Hair, Rubbermaid, Dymo en Lenox) start met een campagne ter promotie van het merk Goody Hair.
Op Influenster schrijven 200.000 bloggers reviews over mode- en beautyproducten, en kunnen ‘badges’ verdienen door de content te verspreiden via Twitter, Facebook, Youtrube en Pinterest. De badges kunnen ze vervolgens inwisselen voor gratis samples.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet merk hoopt dat de vrouwen buzz verspreiden over de nieuwe QuickStyle Paddle Borstel.
Goody Hair heeft zelf 4200 twittervolgers, 18.000 Facebook-fans, 300 Youtube-geregistreerden en 600 Pinterest-volgers.
Vorig jaar liet Rubbermaid al zes weken lang een test lopen via Influenster, voor een haarspeld.
De resultaten waren positief (groei van 40 procent qua Facebook-fans, +26 procent voor Twitter, 580 nieuwe Youtube-uploads en 220 Pinterest-volgers en uiteindelijk ook een salesgroei van 40 procent), vandaar deze grotere campagne.
Volgens Rubbermaid is het leuk dat inkomsten stijgen, maar is op dit moment het hoofddoel om de aanwezigheid van het bedrijf op social media te verbeteren. Nu gaat het eerst om awareness te creeren voor nieuwe producten, en om de community te vergroten, zo zegt een woordvoerder tegen Adweek.
Bron: Adweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid