Nike regelt sociale media intern


Nike had zijn sociale media-marketingactiviteiten altijd ondergebracht bij bureaus als AKQA, Wieden & Kennedy, Mindshare en R/GA, maar regelt het voortaan dus zelf.
De in-house sociale mediateams werken sinds november vorig jaar vanuit Portland in de VS en zijn verantwoordelijk voor alle online communities.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNike hoopt op diepere inzichten in hoe consumenten interacteren met het merk, via eigen communities als Nike+, maar ook via platforms van derden. Het merk wil zelf bovenop de dagelijkse conversaties zitten, dus heeft het de interne marketingorganisatie hier op aangepast.
Digitale investering
Daarnaast investeert Nike extra in digitale marketing. Volgens het sportmerk leveren online kanalen meer waarde aan de strategie dan traditionele kanalen.
Het is terug te zien in de statistieken: in de VS is in de laatste 3 jaar 40 procent minder uitgegeven aan televisie- en printbestedingen. Wereldwijd steeg het marketingbudget in dezelfde periode, door meer investeringen in digitaal.
Bron: Marketingweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid