Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike regelt sociale media intern

Nike regelt al zijn sociale media-marketingactiviteiten voortaan zelf.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nike had zijn sociale media-marketingactiviteiten altijd ondergebracht bij bureaus als AKQA, Wieden & Kennedy, Mindshare en R/GA, maar regelt het voortaan dus zelf.

related partner content for mobile comes here

De in-house sociale mediateams werken sinds november vorig jaar vanuit Portland in de VS en zijn verantwoordelijk voor alle online communities.

Nike hoopt op diepere inzichten in hoe consumenten interacteren met het merk, via eigen communities als Nike+, maar ook via platforms van derden. Het merk wil zelf bovenop de dagelijkse conversaties zitten, dus heeft het de interne marketingorganisatie hier op aangepast.

Digitale investering
Daarnaast investeert Nike extra in digitale marketing. Volgens het sportmerk leveren online kanalen meer waarde aan de strategie dan traditionele kanalen.
Het is terug te zien in de statistieken: in de VS is in de laatste 3 jaar 40 procent minder uitgegeven aan televisie- en printbestedingen. Wereldwijd steeg het marketingbudget in dezelfde periode, door meer investeringen in digitaal.

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in