Overslaan en naar de inhoud gaan

Kindermarketing verschuift naar online

(VS) Amerikaanse Foodmerken omzeilen regulering van tv-reclame voor kinderen door steeds meer gebruik te maken van digitale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketing van (fast)food specifiek gericht op kinderen staat al jaren onder druk. Dit soort communicatie en reclame wordt door lobbygroepen gezien als een oorzaak van de obesitas epidemie die de westerse wereld overspoelt.

related partner content for mobile comes here

Onderzoek van de Federal Trade Commission wijst uit dat er weliswaar minder tv-reclame gericht op kinderen wordt uitgezonden door de grote Food merken, maar dat de budgetten steeds meer naar online verschuiven. In 2009 werd er 19,5 procent minder aan kindermarketing via de traditionele kanalen uitgegeven dan in 2006. Maar online, mobile en viral marketing steeg met 50 procent.

Lees het gehele foodmarketing op de site van de Federal Trade Commision.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in