Overslaan en naar de inhoud gaan

Vice koopt i-D Magazine

Wereldwijd mediabedrijf en jongerenmerk Vice neemt het Britse modeblad i-D over. Mogelijk komt er ook een Nederlandse editie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het doel van de overname is om ‘’s werelds grootste online video gedreven modekanaal te ontwikkelen’. Vice heeft zich voorgenomen om de distributie en het publiek van i-D vergroten, zowel offline als online.

related partner content for mobile comes here

zegt dat de modemedia langzaam reageren op het veranderende medialandschap en de komst van online video.

Het wil haar expertise in de productie van online video gebruiken om uit te breiden.

Daarnaast zullen ze i-D’s creatieve visie en talent gebruiken om een innovatief video gedreven kanaal op te starten dat gewijd is aan mode—van haute couture tot underground fashion.

De programmering zal zich onder meer richten op de meest boeiende persoonlijkheden in de mode en de culturele wereld, opkomende trends en wereldwijd talent.

De twee bedrijven zeggen al een gezamenlijke toewijding aan straat- en jeugdcultuur te delen.

De oprichter van i-D, Terry Jones, blijft samen met zijn vrouw Tricia partner van het bedrijf. De redactie en salesmedewerkers van i-D bundelen de krachten met Vice en blijven content voor i-D genereren.

De woordvoerder van Vice Nederland, Jody Verver, zegt dat het zeer goed mogelijk is dat er ook een Nederlandse editie van i-D komt met Nederlandse content en lokale advertentie-acquisitie. Verver: 'Maar dit is nog niet 100 procent bevestigd.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in