Vice koopt i-D Magazine
Het doel van de overname is om ‘’s werelds grootste online video gedreven modekanaal te ontwikkelen’. Vice heeft zich voorgenomen om de distributie en het publiek van i-D vergroten, zowel offline als online.
Vice zegt dat de modemedia langzaam reageren op het veranderende medialandschap en de komst van online video.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet wil haar expertise in de productie van online video gebruiken om de bestaande website van i-D uit te breiden.
Daarnaast zullen ze i-D’s creatieve visie en talent gebruiken om een innovatief video gedreven kanaal op te starten dat gewijd is aan mode—van haute couture tot underground fashion.
De programmering zal zich onder meer richten op de meest boeiende persoonlijkheden in de mode en de culturele wereld, opkomende trends en wereldwijd talent.
De twee bedrijven zeggen al een gezamenlijke toewijding aan straat- en jeugdcultuur te delen.
De oprichter van i-D, Terry Jones, blijft samen met zijn vrouw Tricia partner van het bedrijf. De redactie en salesmedewerkers van i-D bundelen de krachten met Vice en blijven content voor i-D genereren.
De woordvoerder van Vice Nederland, Jody Verver, zegt dat het zeer goed mogelijk is dat er ook een Nederlandse editie van i-D komt met Nederlandse content en lokale advertentie-acquisitie. Verver: 'Maar dit is nog niet 100 procent bevestigd.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid