Overslaan en naar de inhoud gaan

ZilverenKruis.nl beste verzekeringssite

Online onderzoeksbureau WUA! heeft net als vorig jaar consumenten gevraagd naar hun mening over de websites van zorgverzekeraars. Uit dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de maand december wisselen naar verwachting vele duizenden mensen online van zorgverzekeraar. Zij oriënteren zich volgens WUA! vooral via zoekmachines en vergelijkingssites. ZilverenKruis.nl scoort onder andere het beste in vindbaarheid. Van de 500 deelnemers aan het onderzoek bezoekt 47 procent de website tijdens de online zoektocht naar een nieuwe zorgverzekering. Ook scoort de winnaar van het onderzoek goed op het onderdeel 'vertrouwen'. Na twee uur online zoeken kiest acht procent van de deelnemers voor een verzekering van Zilveren Kruis.

related partner content for mobile comes here

CZ en VGZ komen als nummer twee en drie uit de bus. Voor beide bedrijven geldt dat veel respondenten hun websites bezoeken door het direct intypen van het adres. In een branche waarin veel gebruik wordt gemaakt van zoekmachines geeft direct bezoek volgens WUA! een belangrijke voorsprong in het oriëntatieproces. CZ en VGZ verlaagden beide hun premies dit jaar. Vermelding hiervan in de media en gunstige posities op vergelijkingssites hebben een positief effect op de oriënterende consument. Ook CZ en VGZ krijgen uiteindelijk acht procent van de totale voorkeur.

De onderzoeksresultaten en de ranglijst van websites van zorgverzekeraars zijn te bekijken op de van het onderzoeksbureau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in