Europese consumenten tevreden over FMCG sector
De respondenten kregen vragen over tevredenheid jegens bedrijven, aangekochte goederen en diensten, en hun switchgedrag.
Europese consumenten geven aan het meest tevreden te zijn met FMCG bedrijven. De financiële sector blijft on-populair. Van alle 51 categorieën bleef deze hangen op 80,4 punten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe categorie boeken, tijdschriften en kranten scoorde wat betreft aangekochte goederen 103,7 punten. Non-alcoholische dranken komen op een tweede plek, met 102,8 punten. De categorie brood, granen, rijst en pasta eindigt op 102,6 punten.
Tweedehands auto’s eindigen laatste als het gaat om aangekochte goederen, met 92 punten. Benzine krijgt 93,8 punten. Kleding en schoeisel 97,1 punten. Nieuwe auto;s eindigen op 98,5 punten.
‘Consumentenuitgaven tellen voor 56 procent van het Europese BBP’, aldus Tonio Borg, Europese commissaris voor Gezondheid en Consumentenbeleid
‘Markten waar consumenten misleid worden, of het lastig vinden van product te switchen, worden minder competatief. Dat heeft negatieve gevolgen voor consumenten, maar ook voor de hele economie.’
Gekeken naar diensten deden de personal care-bedrijven het beste, met 107,7 punten. Cultuur en entertainment kreeg 106,6 punten.
Investeringen, pensioenen en verzekeringen bleven hangen op 93,6 punten, hypotheken op 94,6 punten.
Andere slecht scorende bedrijven en sectoren zijn energiebedrijven (96,3 punten), banken (96,8 punten) mobiele telefoondiensten (97,1 punten) en internetproviders (97,6 punten).
Bron: Warc
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid