Overslaan en naar de inhoud gaan

New business en de website

Je zoekt een reclamebureau. Vroeg of laat check je de website. En dan schrik je dus.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Recent zijn er flink wat grote adverteerders weer de boer opgegaan. Op zoek naar een bureau. Bij de bureauselectie wordt naar van alles en nog wat gekeken. Maar het selectieteam zal ongetwijfeld op zeker moment de sites van de geselecteerde bureaus checken.

related partner content for mobile comes here

TBWA is het grootste reclamebureau van Nederland. Klanten zullen ongetwijfeld op veel manieren binnenkomen bij TBWA. Maar niet via de site, vrees ik. Die is onduidelijk, zorgt meer voor verwarring dan voor inzicht in wat TBWA kan. De site van DDB Amsterdam is al iets beter (en een stuk beter dan de site jarenlang was). BSUR, Roorda, Alfred, Publicis, Selmore (die voor mijn gevoel de site sinds de oprichting niet meer heeft veranderd, wat op zich een weloverwogen keuze kan zijn), Leukwerkt; allemaal goede bureaus met sites die ongelooflijk verschillen in kwaliteit.

De reden - die ligt voor de hand - is dat de mensen bij de bureaus vooral met klanten bezig zijn en dus weinig tijd over houden om hun eigen verhaal goed te vertellen. Bij andere bureaus komen ze er niet uit wat hun onderscheidende verhaal is (uitgezonderd Alfred, dat kraakhelder uitlegt waarom het op aarde is). Dus er zijn redenen waarom bureausites vaak matig zijn.

Een goede bureausite moet, volgens mij, twee zaken bieden aan de prospect die zijn shortlist voor de competitie opstelt: laat je beste werk zien (de Eerste Wet van Hegarty) en leg je filosofie uit (waarom zou een klant jouw visie moeten volgen?). Actueel werk en je onderscheidend vermogen dus. Hoe je dat allemaal presenteert, is een eigen keuze. Een klant laten ronddwalen en speuren naar gimmicks, kan prikkelen. Maar een heldere navigatie en goede mobiele versie van de site lijken me nuttiger.

Een goede site is geen garantie voor succes, maar ik ben wel benieuwd wat de Adformatie-lezers een fantastische bureausite vinden en vooral waarom ze die bureausite fantastisch vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in