(Onderzoek) Toekomst supermarkt rust op meer dan prijs
Voor supermarkten is het essentieel om waarde toe te voegen in een sterk op prijs concurrerende markt. Dat schept ruimte voor innovatie en versterkt de binding met klanten, aldus het ING Economisch Bureau in de Sectorvisie Supermarkten 2012.
Hoe die binding nu is? 70 procent van alle boodschappen wordt in de primaire supermarkt gedaan en een groot deel van de boodschappen in die supermarkt ligt vast. Op de korte termijn zijn aanbiedingen een belangrijke stimulans voor klanten om ‘op de fiets te springen’ en hun supermarkt links te laten liggen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVerder blijkt uit onderzoek dat op jaarbasis 12 procent van de consumenten van primaire supermarkt wisselt. Nabijheid en prijs zijn daarbij de belangrijkste redenen om te wisselen. Ook factoren als de formule, bereikbaarheid, klantvriendelijkheid en assortiment spelen een rol bij klantenbinding.
Wat bepaalt de supermarktkeuze? (in %)
Voordelig Marketing ResearchBase uitproberen? Neem nu een abonnement en betaal het eerste half jaar slechts 65 euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid