Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Toekomst supermarkt rust op meer dan prijs

De markt voor online boodschappen kan groeien naar 5 miljard euro in 2020. Hier ligt voor supermarktorganisaties een grote kans om hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor supermarkten is het essentieel om waarde toe te voegen in een sterk op prijs concurrerende markt. Dat schept ruimte voor innovatie en versterkt de binding met klanten, aldus het ING Economisch Bureau in de .

related partner content for mobile comes here

Hoe die binding nu is? 70 procent van alle boodschappen wordt in de primaire supermarkt gedaan en een groot deel van de boodschappen in die supermarkt ligt vast. Op de korte termijn zijn aanbiedingen een belangrijke stimulans voor klanten om ‘op de fiets te springen’ en hun supermarkt links te laten liggen.

Verder blijkt uit onderzoek dat op jaarbasis 12 procent van de consumenten van primaire supermarkt wisselt. Nabijheid en prijs zijn daarbij de belangrijkste redenen om te wisselen. Ook factoren als de formule, bereikbaarheid, klantvriendelijkheid en assortiment spelen een rol bij klantenbinding.

Wat bepaalt de supermarktkeuze? (in %)

Voordelig Marketing ResearchBase uitproberen? en betaal het eerste half jaar slechts 65 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in