Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse supermarktketen wint zaak tegen Tesco

De Duitse supermarktketen Metro heeft een langlopende rechtszaak tegen zijn Britse branchegenoot Tesco gewonnen om haar merknaam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na acht jaar juridisch getouwtrek bepaalde het Europese Hof voor Justitie gisteren dat Tesco de toevoeging 'Metro' niet meer mag gebruiken als merknaam bij zijn kleinere supermarkten.
Metro stapte in 1998 naar de Europese instantie die toezicht houdt op het gebruik van merknamen, het Bureau voor Harmonisatie in de Interne Markt (BHIM). De Duitse detailhandelaar vond dat de naam Tesco Metro ongeoorloofd was. Tesco gebruikte die naam voor zijn kleinere filialen die terug te vinden waren in stadscentra en grote winkelstraten. Maar Metro vond geen gehoor bij het BHIM.

related partner content for mobile comes here

Het Europese Hof van Justitie verklaarde dat Tesco in 2003 een termijn had gemist om de merknaam Metro te vernieuwen. Het hof vindt dat de merken niet naast elkaar konden bestaan. Het besluit van het BHIM is daarom ongeldig verklaard (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in