Het einde van de couch potato


Valt tv onder ‘oude technologie’ en is het dus niet langer relevant? Als je sommige experts mag geloven wel. Maar bij nadere beschouwing is er juist een gestage evolutie aan de gang die volop mogelijkheden biedt, ook voor marketing. Want weliswaar heeft de klassieke beeldbuis door de komst van mobiele telefoons, iPods en aanverwante gadgets zijn dominante positie als reclamemedium verloren, in zekere zin zijn al deze apparaatjes een soort tv’s in het klein.
Veel belangrijker is de veranderde relatie met de tv-kijker: die is van een passieve couch potato veranderd in een ‘engager’, een actieve multitasker die tijdens het kijken over het internet surft, muziek downloadt, e-mails beantwoordt en ondertussen ook nog de magnetron in de gaten houdt. Marketeers en reclamemensen kunnen deze omslag op verschillende manieren productief maken door:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- campagnes en websites met elkaar te verbinden
- producten aan te passen aan de voortschrijdende technologische mogelijkheden en inzichten
- zoekmachines met adequate informatie te ‘laden’
- internet als een serieus distributiekanaal te beschouwen
- de actieve betrokkenheid van de gebruiker te meten en daar op in te spelen
- te zorgen voor duidelijke consumentenprofielen Bron: MediaMarketing
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid