Overslaan en naar de inhoud gaan

Het einde van de couch potato

Televisie als communicatiemedium is niet dood, maar juist volop in beweging. Tijd voor een nieuwe benadering van het begrip tv-reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Valt tv onder ‘oude technologie’ en is het dus niet langer relevant? Als je sommige experts mag geloven wel. Maar bij nadere beschouwing is er juist een gestage evolutie aan de gang die volop mogelijkheden biedt, ook voor marketing. Want weliswaar heeft de klassieke beeldbuis door de komst van mobiele telefoons, iPods en aanverwante gadgets zijn dominante positie als reclamemedium verloren, in zekere zin zijn al deze apparaatjes een soort tv’s in het klein.

related partner content for mobile comes here

Veel belangrijker is de veranderde relatie met de tv-kijker: die is van een passieve couch potato veranderd in een ‘engager’, een actieve multitasker die tijdens het kijken over het internet surft, muziek downloadt, e-mails beantwoordt en ondertussen ook nog de magnetron in de gaten houdt. Marketeers en reclamemensen kunnen deze omslag op verschillende manieren productief maken door:

  • campagnes en websites met elkaar te verbinden
  • producten aan te passen aan de voortschrijdende technologische mogelijkheden en inzichten
  • zoekmachines met adequate informatie te ‘laden’
  • internet als een serieus distributiekanaal te beschouwen
  • de actieve betrokkenheid van de gebruiker te meten en daar op in te spelen
  • te zorgen voor duidelijke consumentenprofielen Bron: MediaMarketing
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in